Holubnycha, LiudmylaZelenska, Liudmyla2023-08-112023-08-112022Holubnycha L. History of development of the system and activity-based approach to education / L. Holubnycha, L. Zelenska // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2022. – № 3. – С. 60-70.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/67961The article reveals the meaning of the notions "activity" and "system" both in general and pedagogical science context as the integration components of the system and activity-based approach to education. The purpose of the article is to characterize the concept of the system and activity-based approach and describe its development applied to the educational process. Emphasis is placed on the history of the development of the system and activity-based approach. The results of the investigation made it possible to conclude reveal that the idea to combine system-based and activity-based approaches does not belong to one scientist. It appears in a number of works of philosophers and psychologists of the first part of the 20th century. Considering the issues of teaching and raising a child gave a substantial impulse to the development of this idea in the 1960s-1990s. Nowadays the studied methodological approach to educational process complements other ones.У статті розкрито значення понять "діяльність" і "система" як у загальному, так і в педагогічно-науковому контексті як інтеграційних компонентів системно-діяльнісного підходу до навчання. Мета статті – охарактеризувати поняття системно-діяльнісного підходу та описати його розвиток у застосуванні до навчального процесу. Акцент зроблено на історії розвитку системно-діяльнісного підходу. Результати дослідження дозволили зробити висновок, що ідея поєднання системного та діяльнісного підходів належить не одному вченому, а зустрічається в ряді робіт філософів і психологів першої половини ХХ ст. Розгляд питань навчання та виховання дитини дав істотний поштовх розвитку цієї ідеї в 1960-1990-х роках. Нині досліджуваний методичний підхід до освітнього процесу доповнює інші методологічні підходи.enmethodological approachactivitysystemdevelopment of the system and activity-based approacheducationsystem-based approacheducationsystem-based approachactivity-based approachметодологічний підхіддіяльністьсистемарозвиток системнодіяльнісного підходуосвітасистемний підхіддіяльнісний підхідHistory of development of the system and activity-based approach to educationІсторія розвитку системно-діяльнісного підхіду до навчанняArticledoi: 10.20998/2078-7782.2022.3.05https://orcid.org/0000-0002-8252-9893https://orcid.org/0000-0002-3324-5173