Ступницький, Вадим ВолодимировичКук, А. М.2016-10-272016-10-272016Ступницький В. В. Математична модель аналізу корозійної стійкості поверхонь виробу з врахуванням технологічних чинників / В.В. Ступницький, А.М. Кук // Сучасні технології в машинобудуванні = Modern technologies in mechanical engineering : зб. наук. пр. – Харків : НТУ "ХПІ", 2016. – Вип. 11. – С. 190-196.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/24080Механізм фретинг-корозії суттєво залежить від мікротопології та залишкового напружено-деформованого стану спряжених поверхонь. В статті наведена залежність відношення циклічної довговічності виробу на повітрі до довговічності в корозійному середовищі у деталях з попередньо деформованими поверхнями в результаті їх механічного оброблення. Доведено, що в результаті збільшення швидкості різання (більше 150 м/хв) та зменшення подачі (менше 0,1 мм), питома величина деформаційної складової мікронерівності збільшується, що сприяє зменшенню концентрації оксидних продуктів на функціональній поверхні деталі, в результаті чого корозійна стійкість підвищується.The mechanism of fretting corrosion substantially depends from the microtopology and residual tensely-deformed state of the conjugate surfaces. In the article dependence of relation of cyclic product life in the wild to product life in a corrosive environment in parts with the preliminary deformed surfaces as a result of their machining is written. It is well-proven that as a result of increase of speed of cutting (over 150 m/min) and reduction of feed (less 0,1 mm), the specific size of deformation component of the roughness increases, that assists reduction of concentration of oxide products on the functional surface of part, corrosion resistance rises as a result.ukфретинг-корозіяконцентрація оксидних продуктівнапружено-деформований станфізико-хімічний станfretting corrosionoxide productsМатематична модель аналізу корозійної стійкості поверхонь виробу з врахуванням технологічних чинниківArticle