Краснов, Олексій Олександрович2020-10-232020-10-232020Краснов О. О. Активний тяговий перетворювач для електровозів змінного струму з колекторними тяговими двигунами [Електронний ресурс] : автореф. дис. ... канд. техн. наук : спец. 05.22.09 / Олексій Олександрович Краснов ; [наук. керівник Панасенко М. В.] ; Нац. техн. ун-т "Харків. політехн. ін-т". – Харків, 2020. – 20 с. – Бібліогр.: с. 16-18. – укр.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/48908Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.22.09 — електротранспорт. — АТ "Укрзалізниця", філія "Проектно-вишукувальний інститут залізничного транспорту", Харківське відділення, Міністерство інфраструктури України, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», МОН України. Харків, 2020. Одним з ефективних засобів підвищення коефіцієнта потужності електрорухомого складу змінного струму з колекторними тяговими двигунами є акитвні випрямлячі. У дисертації розроблено математичний опис активного випрямляча струму з тяговим двигуном постійного струму, проведено аналіз енергетичної ефективності випрямляча при широтно-імпульсній модуляції з синсуоїдальним, трапецеїдальним та прямокутно-ступінчатим модуляційним сигналом. Запропоновано силову схему активного тягового перетворювача з двозонним регулюванням напруги і алгоритм управління транзисторами в режимах тяги і рекуперації. Результати комп’ютерного моделювання показали, що активний тяговий перетворювач забезпечує високий коефіцієнт потужності електровоза (0,83…0,99) і більш низький рівень несинусоїдальності струму первинної обмотки тягового трансформатора (THDi до 17 %) у порівнянні з тиристорним перетворювачем, що дає змогу скоротити витрати електроенергії на тягу поїздів.Thesis for candidate degree of technical sciences of specialty 05.22.09 — electric transport. — Joint-Stock Company “Ukrainian zaliznytsia”, Branch “Design and survey institute of railway transport”, Ministry of Infrastructure of Ukraine, National Technical University “Kharkiv Polytechnic Institute”, MES of Ukraine. Kharkiv, 2020. Active rectifiers are one of the effective ways to increase the power factor on AC electric locomotives with DC traction motors. In this thesis, the mathematical description of the active current source rectifier with DC motor is improved. The analysis of the active rectifier energy efficiency with a sinusoidal, trapezoidal and rectangular-stepped pulsewidth modulation (modulation frequency 900 Hz, 1,200 Hz and 1,800 Hz) is performed. The power circuit of the active traction converter with two-zone DC voltage regulation and the algorithm for controlling transistors in traction and recuperation modes has been developed. The results of computer simulation showed that the active traction converter can provide a high power factor of electric locomotive (0.83...0.99). The trolley wire current THD is 9...17%, which is less than with a thyristor converter. This reduces the consumption of electricity for traction.ukавтореферат дисертаціїелектротранспортелектровоз змінного струмутяговий перетворювачактивний випрямляч струмуширотно-імпульсна модуляціякоефіцієнт потужностіматематична модельelectric transportAC electric locomotivetraction converteractive current-source rectifierpulse-width modulationpower factormathematical modelАктивний тяговий перетворювач для електровозів змінного струму з колекторними тяговими двигунамиAn active traction converter for AC electric locomotives with DC traction motorsThesis629.423.1:621.314.58