Суханова, Тетяна Євгенівна2023-08-302023-08-302023Суханова Т. Є. Навчання міжкультурній комунікації студентів технічних спеціальностей на заняттях з англійської мови / Т. Є. Суханова // Сучасні дослідження з іноземної філології : зб. наук. пр. / гол. ред. М. П. Фабіан. – Одеса : ВД "Гельветика", 2023. – Вип. 1 (23). – С. 317-327.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/68559Міжкультурна комунікація є складним явищем, навчання їй вимагає специфічних навичок і знань. Оскільки сучасні студенти все більше залучаються до світових політичних, економічних та професійних організацій, беруть участь у міжнародних зустрічах та конференціях, працюють у транснаціональних компаніях, їм необхідно вивчати не тільки відповідну мову, а й культурні відмінності, норми іноземної культури, правила комунікації, особливості національної історії та психології іншої країни. Важливе розуміння самого механізму спілкування, щоб передбачити й, за можливості, уникнути непорозумінь із партнерами. Цю статтю присвячено дослідженню відмінностей у вербальній та невербальній комунікації в різних культурах. Метою статті є розгляд форм і методів, які можуть бути використані під час навчання студентів міжкультурній комунікації. Основним завданням статті є створення ряду практичних порад і пропозицій щодо врахування найважливіших відмінностей вербального та невербального спілкування для полегшення процесу інтеграції студентів у новий різнонаціональний колектив. Зараз багато команд працюють віддалено з членами команди, які походять з багатьох різних культур. Ці фактори можуть ускладнювати міжкультурну комунікацію. Тому важливо уважно слухати співрозмовника, користуватися простою мовою, уникати сленгових слів та ідіом, пам'ятати про культурні стереотипи, бути відкритими, дізнаватися більше про інші культури, обережно використовувати гумор. Слід визнати, що культурні відмінності представників різних країн можуть впливати на те, як вони розв’язують конфлікти, ризикують, приймають організаційну структуру та працюють в одній команді. Відмінності поколінь, освіти та релігії також можуть впливати на те, як люди взаємодіють. Вивчення культурних норм не тільки збагатить студентів, а й допоможе їм зрозуміти нових колег.Intercultural communication is a complex phenomenon, its learning requires specific skills and knowledge. Since modern students are increasingly involved in world political, economic and professional organizations, participate in international meetings and conferences, work in multinational companies, they need to learn not only the appropriate language, but also cultural differences, norms of foreign culture, rules of communication, peculiarities of national history and psychology of another country. It is important to understand the mechanism of communication itself in order to anticipate and, if possible, avoid misunderstandings with partners. This article is devoted to the study of differences in verbal and non-verbal communication in different cultures. The article is aimed at considering the forms and methods that can be used when teaching students intercultural communication. The main objective of the article is to create a number of practical tips and suggestions for taking into account the most important differences between verbal and non-verbal communication to facilitate the process of integration of students into a new multinational team. Currently, many teams work remotely with team members who come from many different cultures. These factors can complicate intercultural communication. Therefore, it is important to listen carefully to the interlocutor, use simple language, avoid slang words and idioms, remember cultural stereotypes, be open-minded, learn more about other cultures, carefully use humor. It should be recognized that cultural differences between people from different countries can influence the way they resolve conflicts, take risks, adopt an organizational structure and work in the same team. Generational, educational, and religious differences can also influence the way people interact. Learning cultural norms will not only enrich students, but also help them understand new colleagues.ukміжкультурна комунікаціявербальна комунікаціяневербальна комунікаціягуманістичне вихованнясленгфразеологізмикультурні стереотипиintercultural communicationverbal communicationnon-verbal communicationhumanistic educationslangidiomcultural stereotypesНавчання міжкультурній комунікації студентів технічних спеціальностей на заняттях з англійської мовиTeaching students of technical specialties intercultural communication in English classesArticlehttps://doi.org/10.32782/2617-3921.2023.23.317-327https://orcid.org/0000-0002-6569-1346