Рибалка, В. В.2018-06-072018-06-072017Рибалка В. В. Феномен особистості як суб'єкта лідерської діяльності у класичних творах психологів і педагогів харківщини / В. В. Рибалка // Лідер. Еліта. Суспільство = Leader. Elite. Society. – 2017. – № 1. – С. 144-154.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/36605У статті висвітлюється розуміння особистості лідера, що відповідає науковим визначенням цього феномену, що склалися у теоріях особистості представників харківської наукової психологічної школи. Наводиться 10 визначень особистості відомих вчених – філософів, психологів і педагогів. Презентуються контентно-частотні атрибутивна та антиномічна формули особистості, завдяки чому психологічний портрет особистості лідера набуває змістовних аксіопсихологічних, акмеологічних, харизматичних тощо характеристик, що дає можливість сформувати мету і методи формування особистості лідера. Цьому сприятиме також наявність у педагогів та психологів персонологічного мислення та психологічної діяльності.The article highlights the understanding of a leaders’ personality, which corresponds to the scientific definition of this phenomenon formed in personality theories of the Kharkiv scientific psychological school representatives. There are 10 definitions of the famous scientists personality, such as philosophers, psychologists and teachers. The content-frequency attributive and antinomy formulas of the personality are presented, thus, the psychological portrait of the leaders' personality acquires meaningful axiological and psychological, acmeological, charismatic and other characteristics, which makes it possible to form the purpose and methods of forming the leaders' personality. It will be also contributed by the pedagogues and psychologists presence of personological thinking and psychological activity.ukвизначення особистостіхарківська наукова школапсихологічний портрет лідераперсонологічний інтелектpersonality definitionKharkiv scientific schoolpersonological intelligenceФеномен особистості як суб'єкта лідерської діяльності у класичних творах психологів і педагогів харківщиниPersonality penomenon as a subject of leadership activity in a classical works of the psychologists and teachers of Kharkiv regionArticle