Савченко, Ольга ІгорівнаПобережний, Роман ОлеговичВерютіна, Вікторія Юріївна2023-07-082023-07-082023Савченко О. І. Щодо подальшого розвитку університетів та ролі освіти у підприємництві / О. І. Савченко, Р. О. Побережний, В. Ю. Верютіна // Вісник Національного технічного університету "ХПІ" (економічні науки) = Bulletin of the National Technical University "KhPI" (economic sciences) : зб. наук. пр. – Харків : НТУ "ХПІ", 2023. – № 3. – С. 12-16.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/66947У статті продемонстровано підходи до розвитку підприємницьких якостей для активізації інноваційної діяльності та цілеспрямованого розвитку інноваційного потенціалу України на основі європейського досвіду. Публікація присвячена особливостям формування підприємницьких, дослідницьких та комунікативних навичок у студентської спільноти відповідно до потреб малого та середнього бізнесу. Класично було так, що університети створювали базові знання, а підприємства та науково-дослідні інститути переводили прикладні "ноу-хау" у практичні рішення. У статті представлено порівняльний аналіз міжнародних освітніх програм. Показано приклади успішних результатів проєктів ERASMUS+. Наголошується, що фундаментальні дослідження можуть проводитися лише за підтримки держави та промисловості, яка також робить свій внесок. 3GU не є комерційним підприємством, у якого головна мета – це максимізація прибутку. Це не технологічне підприємство з освітньою програмою, а створення надійної освітньої екосистеми. Підкреслюється необхідність забезпечення відповідних умов для розвитку підприємницької освіти, що поширюється на різні дисципліни та пронизує різні сфери університетських програм. Вивчається та демонструється, як глобальна співпраця може сприяти підприємницькій освіті, описується досвід як викладачів, науковців так і лідерів думок. Обговорюється ефективність прийняття управлінських рішень та визначається необхідність використання проактивного підходу. За таких умов місія університету залишається незмінною та спрямована на створення нових знань, робить освіту частиною процесу створення таких знань, що відповідає сьогоднішньому контексту.The article demonstrates approaches to the development of entrepreneurial qualities for the activation of innovative activity and purposeful development of innovative potential of Ukraine based on European experience. The publication is devoted to the peculiarities of the formation of entrepreneurial, research and communication skills in the student community in accordance with the needs of small and medium-sized businesses. Classically, universities created basic knowledge, and enterprises and research institutes translated applied "know-how" into practical solutions. The article presents a comparative analysis of international educational programs. Examples of successful results of ERASMUS+ projects are shown. It is emphasized that basic research can only be carried out with the support of the state and industry, which also contributes. 3GU is not a commercial enterprise whose primary goal is profit maximization. This is not a technological enterprise with an educational program, but the creation of a reliable educational ecosystem. The need to provide appropriate conditions for the development of entrepreneurial education, which extends to various disciplines and permeates various areas of university programs, is emphasized. It explores and demonstrates how global cooperation can contribute to entrepreneurship education, and describes the experiences of lecturers, scientists, and thought leaders. The effectiveness of management decision-making is discussed and the need to use a proactive approach is determined. Under such conditions, the mission of the university remains unchanged and is aimed at creating new knowledge, making education a part of the process of creating such knowledge, which corresponds to today's context.ukуніверситетінноваційний розвитокінноваційне рішенняінноваційний університетeconomic growthinnovative developmentinnovative solutioninnovative universityЩодо подальшого розвитку університетів та ролі освіти у підприємництвіOn the further development of universities and the role of education in entrepreneurshipArticledoi.org/10.20998/2519-4461.2023.3.12https://orcid.org/0000-0002-4407-6387https://orcid.org/0000-0001-9844-1004https://orcid.org/0000-0002-8989-9424