Ларін, Олексій ОлександровичВодка, Олексій ОлександровичСоколовський, С. А.Назаров, О. О.2015-01-152015-01-152012Експериментальні дорожні дослідження плавності ходу спеціалізованого транспортного засобу з нелінійним підресоренням / О. О. Ларін [та ін.] // Вісник Нац. техн. ун-ту "ХПІ" : зб. наук. пр. Темат. вип. : Динаміка і міцність машин. – Харків : НТУ "ХПІ". – 2012. – № 55 (961). – С. 91-99.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/11608В роботі представлені результати експериментальних досліджень коливань вантажу, що розміщений на спеціалізованому транспортному засобі (СТЗ) під час перевезень. Експерименти проведені у вигляді дорожніх випробувань. Конструкції СТЗ, що розглядаються має додатковий рівень підресорення з нелінійною характеристикою, що має квазінульову жорсткість. Порівняльний аналіз показав, що підресорення з квазінульовою жорсткістю дозволяє істотно знизити рівні вібрацій, а отже підвищити плавність ходу СТЗ.The results of the experimental investigations of the vibrations during the transportations of the goods which are mounted on specialized vehicle (SV) are presented in the paper. As experiments the road tests have been done. The SV has additional level of cushioning with nonlinear characteristic, which has quasi-zero stiffness. Comparative analysis has shown that quasi-zero stiffness cushioning essentially reduce the level of goods vibrations, so magnifying the movement smoothing.ukнелінійне підресоренняквазінульова жорсткістьплавність ходуspecialized vehiclenonlinear cushioningquasi-zero stiffnesmovement smoothinЕкспериментальні дорожні дослідження плавності ходу спеціалізованого транспортного засобу з нелінійним підресореннямArticle