Herasуmov, SerhiiTkachov, AndriiBazarnyi, Sergii2024-03-112024-03-112024Herasymov S. Complex method of determining the location of social network agents in the interests of information operations / S. Herasymov , A. Tkachov, S. Bazarnyi // Сучасні інформаційні системи = Advanced Information Systems. – 2024. – Т. 8, № 1. – С. 31-36.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/75355The researcher developed a method for determining the location of social network agents in the interest of conducting an information operation based on a comprehensive approach to data analysis of the information system. The relevance of the method is determined by the need to specify the enemy's target audience in the area of the information operation. Results. The author proposed a complex method for determining the location of social network agents, which is based on the combination of data from the analysis of the social connections of the specified agent, geotags and the time of registration of his friends in the social network, databases of IP addresses and geolocations of social network agents. The advantage of the developed method is the possibility of its application without direct access to the devices of agents of the social network that use the data of global positioning satellite systems. Conclusion. The application of the proposed complex method of determining the location of agents of social networks makes it possible to increase the effectiveness of information operations due to a more accurate definition of the enemy's target audience in the area of operations. The direction of improvement of the developed method can be its integration with complex information systems of psychological influence, as well as the use of machine learning methods and algorithms.У дослідженні розроблено метод визначення місцезнаходження агентів соціальних мереж в інтересах проведення інформаційної операції на основі комплексного підходу аналізу даних інформаційної системи. Актуальність методу обумовлюється необхідністю уточнення цільової аудиторії противника в районі проведення інформаційної операції. Авторами запропоновано комплексний метод визначення місцезнаходження агентів соціальних мереж, який базується на поєднанні даних аналізу соціальних зв'язків визначеного агенту, геотегів та часу реєстрації його друзів у соціальній мережі, баз даних ІР-адрес та геолокацій агентів соціальних мереж. Перевагою розробленого методу є можливість його застосування без безпосереднього доступу до пристроїв агентів соціальної мережі, що користуються даними супутникових систем глобального позиціонування. Результати. Запропонований комплексний метод визначення місцезнаходження агентів соціальних мереж в інтересах інформаційної операції включає такі основні етапи, як: знаходження множини друзів визначеного агенту соціальних мереж; знаходження IP кожного друга агента соціальних мереж з визначеної множини його друзів; за знайденими IP за допомогою баз даних геолокації IP визначається цільова аудиторія, у яку входять ті друзі агенту соціальної мережі, що мешкають у тому ж самому місті; для виключення впливу помилок у базах даних геолокації IP перевіряються місця реєстрацій друзів агенту соціальних мереж (за місцем та часом), чим визначається найбільш ймовірне їх постійне місцезнаходження; за результатом уточнення цільової аудиторії методом виключення тих агентів соціальної мережі, більшість реєстрацій яких є в інших місцях, формується підсумкова цільова аудиторія за ознакою однакового географічного місцезнаходження агентів соціальних мереж. Висновок. Застосування запропонованого комплексного методу визначення місцезнаходження агентів соціальних мереж дає можливість підвищити ефективність проведення інформаційних операцій за рахунок більш точного визначення цільової аудиторії противника в районі проведення операцій. Напрямком удосконалення розробленого методу може бути його інтеграція з комплексними інформаційними системами психологічного впливу, а також використання методів та алгоритмів машинного навчання.ensocial network agentgeolocationgeotaginformation systemtarget audiencepsychological influenceагенти соціальних мережгеолокаціягеотегінформаційна системацільова аудиторіяпсихологічний впливComplex method of determining the location of social network agents in the interests of information operationsКомплексний метод визначення місцезнаходження агентів соціальних мереж в інтересах інформаційної операціїArticledoi.org/10.20998/2522-9052.2024.1.04https://orcid.org/0000-0003-1810-0387https://orcid.org/0000-0003-1428-0173https://orcid.org/0000-0001-9545-1960