Шамардіна, Віра МиколаївнаЗемцова, Катерина Олегівна2024-02-272024-02-272023Шамардіна В. М. Визначення області самозбудження асинхронного двигуна у багатодвигунному електроприводі / В. М. Шамардіна, К. О. Земцова // Енергозбереження. Енергетика. Енергоаудит = Energy saving. Power engineering. Energy audit. – 2023. – № 9-10 (187-188). – С. 78-92.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/74753Сучасні підприємства вимогливі до енергоефективності та експлуатаційних характеристик електроприводів виробничник механізмів. У багатодвигунних електроприводах вантажопідйомних механізмів з асинхронними двигунами з фазним ротором цім вимогам певною мірою задовольняє використання режиму динамічного гальмування із самозбудженням. Правильна експлуатація електроприводів потребує визначення достовірних механічних характеристик двигунів в цьому режимі. Відомі методики їх розрахунку громіздкі і потребують уточнень, детального аналізу із застосуванням сучасних пакетів прикладних комп’ютерних програм. Мета роботи полягає в виявленні впливу параметрів багатодвигунного асинхронного електропривода на область самозбудження двигунів у режимі динамічного гальмування з самозбудженням. Отримано аналітичні залежності механічних характеристик двигунів у режимі ДГС, а також структурні алгоритмічні моделі для визначення області самозбудження АД з використанням Simulink Matlab. Результати досліджень мають універсальний характер, дозволяють визначити область надійного самозбудження в режимі ДГС двигунів і виконати обґрунтований вибір параметрів складових багатодвигунного ЕП.In the modern operation of enterprises, the requirements for energy efficiency and performance of electric drives are always increasing. In multi-motor electric drives of hoisting mechanisms with asynchronous motors with a phase rotor, the use of dynamic braking with self-excitation is aimed at solving these issues. Proper operation requires knowledge of the mechanical characteristics of motors. However, the known methods for calculating the characteristics require refinement and detailed analysis, which necessitates the use of modern application software packages in the calculations. The aim of the study is to determine the influence of the parameters of a multi-motor induction electric drive on the self-excitation region of motors in the mode of dynamic braking with self-excitation. As a result of the work, analytical dependencies describing the mechanical characteristics of motors in the DBS mode and structural algorithmic models in the Simulink Matlab package for determining the AD selfexcitation region were obtained.ukбагатодвигунний асинхронний електроприводдинамічне гальмування з самозбудженнямобласть самозбудженнявантажопідйомні механізмипараметри багатодвигунного асинхронного електроприводаmulti-motor asynchronous electric drivedynamic braking with self-excitationselfexcitation arealifting mechanismsparameters of a multi-motor asynchronous electric driveВизначення області самозбудження асинхронного двигуна у багатодвигунному електроприводіDetermination of the self-excitation region of an induction motor in a multi-motor electric driveArticlehttps://doi.org/10.20998/2313-8890.2023.09.04https://orcid.org/0000-0002-9274-6517https://orcid.org/0009-0000-8969-2290