Васьковський, Юрій МиколайовичПода, Михайло Валерійович2020-03-162020-03-162020Васьковський Ю. М. Оцінка енергетичної ефективності систем рекуперації енергії механічних коливань транспортних засобів / Ю. М. Васьковський, М. В. Пода // Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Сер. : Електричні машини та електромеханічне перетворення енергії = Bulletin of the National Technical University "KhPI". Ser. : Electrical Machines and Electromechanical Energy Conversion : зб. наук. пр. – Харків : НТУ "ХПІ", 2020. – № 3 (1357). – С. 52-55.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/45010Робота відноситься до проблеми енергозбереження та розширення функціональних можливостей сучасних транспортних засобів. Останнім часом провідними автомобілебудівними фірмами розробляються системи рекуперації енергії механічних коливань транспортних засобів, які виникають під час їх руху в складних дорожніх умовах. В статті проводиться загальна оцінка енергетичної ефективності функціонування запропонованих систем рекуперації енергії, яка ґрунтується на результатах їх математичного моделювання. За результатами проведеного аналізу визначено рівень потужності привідного двигуна, яка марно втрачається при русі транспортного засобу в складних дорожніх умовах та знайдено відсоток енергії, яка може бути повернута в акумуляторну батарею за допомогою запропонованої системи рекуперації. Незважаючи на невеликий відсоток цієї енергії час зарядження акумуляторної батареї на борту транспортного засобу, а також простота і невелика вартість системи рекуперації є прийнятними для обґрунтування доцільності їх впровадження. Оптимальною сферою їх використання є важкі транспортні засоби.Purpose. Evaluation of the efficiency of energy recovery systems of mechanical vibrations of cars. Methodology. In the article evaluation of the efficiency of energy recovery systems are investigated by methods of mathematical modeling. Results. The power level of the drive motor is determined, which is uselessly lost when the vehicle moves in difficult road conditions and the percentage of energy that can be returned to the battery is found. Despite a small percentage of this energy, the battery charging time on board the vehicle, as well as the simplicity and low cost of the recovery system are acceptable to justify the feasibility of their implementation. Originality. The article contains simulation results obtained from the original mathematical models. Practical value. It has been established that heavy vehicles are the optimal area for using energy recovery systems.ukмеханічні коливанняmechanical fluctuationsОцінка енергетичної ефективності систем рекуперації енергії механічних коливань транспортних засобівEnergy efficiency assessment for energy recovery systems of mechanical vibrations of vehiclesArticledoi.org/10.20998/2409-9295.2020.3.09https://orcid.org/0000-0003-1262-0939https://orcid.org/0000-0002-0138-4750