Сергеєва, Тетяна ВікторівнаНазимко, О. В.2024-09-172019Сергеєва Т. В. Механізми формування розумових мовленнєвих дій у процесі навчання іноземної мови / Т. В. Сергеєва, О. В. Назимко // Теорія і практика сучасної психології : зб. наук. пр. / гол. ред. В. В. Зарицька. – Запоріжжя : КПУ, 2019. – № 1, т. 2. – С. 107-112.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/81312У статті аналізуються та виносяться на розгляд основні теоретичні підходи наявного у вітчизняній і зарубіжній психології розуміння розумових мовленнєвих дій у процесі навчання іноземної мови. Розкрито основні концепції, підходи та моделі породження та сприйняття мовленнєвого висловлювання. Визначено одиницю мовленнєвої діяльності. Розглянуто процесуальні характеристики мовленнєвих дій усіх видів мовленнєвої діяльності. Зазначено вплив механізму породження та сприйняття іншомовного висловлювання на формування мовленнєвої компетентності.The article analyzes and considers the main theoretical approaches to understanding mental speech actions in the process of learning a foreign language that exist in domestic and foreign psychology. The basic concepts, approaches and models of the generation and perception of a speech utterance are clarified. The unit of speech activity is defined. The procedural characteristics of speech actions of all types of speech activity are considered. The influence of the mechanism of generation and perception of foreign language utterances on the formation of speech competence has been noted.ukрозумові діїмовленнєва компетентністьіншомовне висловлюванняпородження і сприйняття мовленнєвого висловлюваннянавчання іноземної мовие-навчанняmental actionslanguage competenceforeign language utterancegeneration and perception of speech utterancelearning a foreign languagee-learningМеханізми формування розумових мовленнєвих дій у процесі навчання іноземної мовиMechanisms of mental speech actions formation in the process of learning a foreign languageArticle