Сахно, В. П.Поляков, В. М.Тімков, О. М.Іванов, О. С.2015-05-212015-05-212015Методика визначення характеристик агрегатів ГСУ та режимів їх роботи для вантажних автомобілів в залежності від умов експлуатації / В. П. Сахно [та ін.] // Вісник Нац. техн. ун-ту "ХПІ" : зб. наук. пр. Темат. вип. Математичне моделювання в техніці та технологіях. – Харків : НТУ "ХПІ". – 2015. – № 6 (1115). – С. 137-147.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/14814Розроблена методика, яка дозволяє встановити влив розподілу потужності між агрегатами гібридної силової установки (ГСУ), алгоритму керування та експлуатаційного маршруту руху на показники тягово-швидкісних властивостей і паливної економічності вантажних автомобілів. В якості оціночних критеріїв виступають показники тягово-швидкісних властивостей, паливної економічності та витрати електричної енергії автомобілем із ГСУ. Використаний ймовірнісний підхід до вибору раціональної величини потужності ГСУ, її розподілу між електродвигуном (ЕД) і двигуном внутрішнього згоряння (ДВЗ) та вибору режимів їх спільної роботи.The technique developed allows to determine the influence of power distribution between the units of a HEV, control algorithm and operational route on the traction and speed properties and the fuel efficiency of trucks. The evaluation criteria are the indicators of traction and speed properties, fuel efficiency and electrical energy consumption of a truck with HEV. We use a probabilistic approach to choose the HEV rational power, its distribution between the electric motor (EM) and the internal combustion engine (ICE), and the modes of their collective work.ukалгоритмпотужністьелектродвигунтягово-швидкісні властивостіпаливна економічністьенергіямаршрут рухушвидкістьcaralgorithmpowermotortraction and speed propertiesfuel economyenergyroutespeedМетодика визначення характеристик агрегатів ГСУ та режимів їх роботи для вантажних автомобілів в залежності від умов експлуатаціїMethod of determining characteristics of HEV units and operation modes for trucks depending on operating conditionsArticle