Пономарьов, Олександр Семенович2015-11-242015-11-242008Пономарьов О. С. Філософія освіти, синергетика і новаосвітня парадигма / О. С. Пономарьов // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2008. – № 9. – С. 102-106.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/18369Відповідно до основних напрямів сучасної філософії освіти сформульовано завдання стосовно розробки нової освітньої парадигми. Показано, що вона має виходити з широкого використання закономірностей і принципів синергетики. Дійсно, і освіта, і сам учень чи студент є складними відкритими системами, які перебувають під дією множини різноманітних впливів. Тому їм притаманні властивості самоорганізації і саморозвитку.In accordance with basic directions of education modern philosophy tasks on development of new educational paradigm are formulated. It is shown, that its must come from the wide use of conformities to the law and principles of synergetic. Indeed, education and student is the difficult open systems found under act of great number of various factors. Therefore to them the properties of self-organization and self- development are inherent.ukфілософія освітиосвітня парадигмасинергетикамножина впливівсамоорганізаціясаморозвитокphilosophy of educationeducational paradigmsynergeticgreat number of influencingself-organizationself-developmentФілософія освіти, синергетика і новаосвітня парадигмаPhilosophy of education, synergetic and new educational paradigmArticle