Мірошник, Марія ВолодимирівнаКітченко, Олена МиколаївнаСкляр, Дар'я Дмитрівна2022-09-282022-09-282022Мірошник М. В. Міжнародний маркетинг зовнішньоекономічної діяльності підприємств: теорія, практика, перспективи / М. В. Мірошник, О. М. Кітченко, Д. Д. Скляр // Вісник Національного технічного університету "ХПІ" (економічні науки) = Bulletin of the National Technical University "KhPI" (economic sciences) : зб. наук. пр. – Харків : НТУ "ХПІ", 2022. – № 1. – С. 41-45.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/58239В статті розглянуто загальні складові моделі застосування комплексу міжнародного маркетингу (фінансова; споживацька, бізнес – процесна, нематеріальна складова), які становлять основу формування загальної стратегії міжнародного маркетингу та соціальної відповідальності суб’єктів міжнародного бізнесу тощо. Обґрунтовано застосування традиційних профілів міжнародного маркетингу, їх подальший розвиток та адаптація до ринкових умов певної країни – партнера міжнародних економічних відносин виступить запорукою інформаційної обізнаності українських підприємців щодо потреб цільових споживачів як на ринках цих країн, так й світовому ринку в цілому, що дозволить формувати та реалізовувати оптимальну товарно – асортиментну політику задоволення цього попиту. Деталізовано складові експорту та імпорту зовнішньоекономічної діяльності суб’єктів міжнародного бізнесу та визначено, що зовнішньо – економічна діяльність суб’єктів господарювання за 2018 – 2020 роки має негативний баланс як за екпортом й імпортом товарів, так й послуг в тому числі. Визначено стратегічні профілі міжнародного маркетингу з подальшою розробкою напрямків формування стратегії, впровадження та розвиток якої забезпечить ефективність нарощування економічного потенціалу країни шляхом розширення ЗЕД та включення її суб’єктів до глобального процесу створення доданої вартості. Систематизовано основні складові стратегічного профілю міжнародних компаній.The article considers the general components of the model of application of the complex of international marketing, namely: financial; consumer, business - process and intangible components, which form the basis for the formation of the overall strategy of international marketing and social responsibility of international business entities, etc. The application of traditional profiles of international marketing, their further development and adaptation to the market conditions of a certain country - a partner of international economic relations has been substantiated will act as a guarantee of information awareness of Ukrainian entrepreneurs about the needs of target consumers both in the markets of these countries and in the global market as a whole, which will make it possible to form and implement an optimal product and assortment policy to meet this demand. The components of exports and imports of foreign economic activity of international business entities are detailed and it is determined that the foreign economic activity of economic entities for 2018-2020 has a negative balance on both exports and imports of goods and services, including. The strategic profiles of international marketing are determined with further development of the algorithm of such strategy, the implementation and development of which will ensure the effectiveness of building the economic potential of the country by expanding foreign economic activity and including its actors in the global process of value added. The main components of the strategic profile of international companies are systematized.ukміжнародний маркетингзовнішньоекономічна діяльністьекспортімпортстратегічні профілібізнес процесикомплекс маркетингуinternational marketingforeign economic activityexportimport strategic profilesbusiness processesmarketing complexМіжнародний маркетинг зовнішньоекономічної діяльності підприємств: теорія, практика, перспективиInternational marketing of foreign economicactivities of enterprises: theory, practice, prospectsArticledoi.org/10.20998/2519-4461.2022.1.41https://orcid.org/0000-0002-7422-8302https://orcid.org/0000-0002-3868-5653