Гутаревич, Юрій ФеодосійовичГора, Микола Дмитрович2024-10-212024Гутаревич Ю. Ф. Вплив добавки закису азоту до повітряного заряду на показники двигуна з іскровим запалюванням за роботи з повним навантаженням / Ю. Ф. Гутаревич, М. Д. Гора // Двигуни внутрішнього згоряння = Internal Combustion Engines. – 2024. – № 1. – С. 34-42https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/82567В статті наведені методика і результати досліджень по впливу добавки закису азоту до повітряного заряду на енергетичні та екологічні показники і паливну економічність автомобільного двигуна з іскровим запалюванням, зворотним зв’язком і каталітичним трикомпонентним нейтралізатором за роботи з повним навантаженням. Режими повних навантажень двигунів часто використовують в умовах інтенсивного руху автомобілів в містах і населених пунктах. Підвищення енергетичних показників є актуальним для спортивних транспортних засобів, енергетичних стаціонарних установок за роботи з повним навантаженням. The article presents the methodology and research results on the influence of nitrous oxide addition to the air charge on the energy and environmental indicators, as well as the fuel economy of a spark ignition engine with feedback and a three-way catalytic converter under full load conditions. Full load engine modes are often used in conditions of intense traffic of vehicles in cities and settlement. Increasing energy indicators is relevant for sports vehicles and stationary energy installations operating at full load.ukзакис азотуенергетичні показникипаливна економічністьекологічні показникикоефіцієнт впливуinfluence coefficientspark ignition enginenitrous oxideenergy indicatorsfuel economyВплив добавки закису азоту до повітряного заряду на показники двигуна з іскровим запалюванням за роботи з повним навантаженнямThe influence of nitrous oxide addition to the air charge on the indicators of a spark ignition engine under full load operationArticledoi.org/10.20998/0419-8719.2024.1.05https://orcid.org/0000-0002-4939-4384https://orcid.org/0000-0002-1574-3080