Ігнатюк, Ольга АнатоліївнаКомишан, Анатолій ІвановичБикова, М. В.2024-11-192020Ігнатюк О. А. Особливості професійної підготовки здобувачів вищої освіти педагогічних спеціальностей в умовах надзвичайного віддаленого навчання (на прикладі класичного та технічного університетів) / О. А. Ігнатюк, А. І. Комишан, М. В. Бикова // Наукові записки кафедри педагогіки. – 2020. – Вип. 47. – С. 33-42.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/83557У статті розглядається проблема організації професійної підготовки здобувачів вищої освіти педагогічного профілю в умовах надзвичайно віддаленого навчання на прикладі класичного та технічного університетів. Авторами з’ясована сутність термінологічного поля дослідження «онлайн освіта», «мобільне навчання», « надзвичайне віддалене навчання» та схарактеризовано їхні ознаки. Спираючись на наукові узагальнення та результати емпіричних досліджень виокремлено суттєві ознаки організації професійної підготовки здобувачів вищої освіти педагогічних спеціальностей в умовах класичного та технічного університетів, названий алгоритм певних дій, що сприятиме досягненню успіху в освітній діяльності й названі його складові. Схарактеризовано необхідність встановлення контакту між усіма учасниками освітнього процесу; необхідність встановлення пріоритетів при визначенні навантаження студентів навчальним матеріалом; необхідність реалізації компетентнісного підходу в організації самостійної роботи студентів; необхідність застосування технології співпраці; необхідність обрання та застосування хмарних інструментів віртуальної взаємодії учасників освітнього процесу. У ході анкетування й опитування здобувачів вищої освіти педагогічних спеціальностей класичного та технічного університетів було встановлено особливості організації професійної підготовки майбутніх педагогів вищої школи в умовах надзвичайного віддаленого навчання, їхній вплив на успішність здобувачів вищої освіти в професійній підготовці та мотивацію до навчання.The article considers the problem of organization of professional training of higher education seekers of pedagogical profile in conditions of emergency remote teaching on the example of classical and technical universities. The authors clarified the essence of the terminological field of research «online education», «mobile learning», «emergency remote teaching», and characterized their features. Based on scientific generalizations and results of empirical research, essential features of organization of professional training of higher education seekers of pedagogical specialties in terms of classical and technical universities were determined, the algorithm of certain actions, which will lead to achieving success in educational activity, and its components were named. The necessity of establishing contact between all participants of educational process; the necessity of seƫng priorities in determining the workload of students with educational material; the necessity of implementing a competence building approach in the organization of individual work of students; the necessity of using cooperation technology; the necessity of choosing and implementing cloud tools of virtual interacƟon of participants of the educational process were characterized. In the course of questioning higher education seekers of pedagogical specialties in terms of classical and technical universities, the peculiarities of organization of professional training of future higher education teachers in conditions of emergency remote teaching, their influence on the success of higher education seekers in professional training and motivation to study were established.ukвіртуальна взаємодіяздобувач вищої освітинадзвичайне віддалене навчаннямотиваціямобільне навчанняонлайн освітаосвітній процеспедагогічні спеціальностіпрофесійна підготовкасамостійна робота студентатехнологія співпраціхмарні інструментиуніверситетиvirtual interactionhigher education seekeremergency remote teachingmotivationmobile learningonline educationeducational processpedagogical specialtiesprofessional trainingsindividual work of studentscooperation technologycloud toolsuniversitiesОсобливості професійної підготовки здобувачів вищої освіти педагогічних спеціальностей в умовах надзвичайного віддаленого навчання (на прикладі класичного та технічного університетів)Peculiarities of professional tarining of higher education seekers of pedagogical specialties in conditions of emergency remote teaching (on the example of classical and technical universities)Articlehttps://doi.org/10.26565/2074-8167-2020-47-04https://orcid.org/0009-0005-6305-8802https://orcid.org/0000-0001-7644-4976https://orcid.org/0000-0002-3274-2397