Осетров, Олександр ОлександровичКравченко, Сергій Сергійович2020-12-282020-12-282012Осетров О. О. Розробка характеристичних карт керування кутом випередження запалювання в водневому двигуні / О. О. Осетров, С. С. Кравченко // Авиационно-космическая техника и технология. – 2012. – № 2 (89). – С. 83-89.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/49997Робота присвячена дослідженню з розробки раціональних характеристичних карт керування кутом випередження запалювання в водневому двигуні на основі обраних критеріїв оптимізації. Проаналізовано вплив кута випередження запалювання на показники двигуна та визначено принципові особливості його вибору залежно від режиму роботи водневого двигуна із якісним регулюванням складу суміші. Запропоновано чотири характеристичні карти керування кутом випередження запалювання за умови забезпечення найкращої паливної економічності та балансу між паливною економічністю та токсичністю викидів двигуна.The work is devoted to research to develop the characteristic maps of rational control of ignition timing angle in the hydrogen engine based on the selected optimization criteria. The influence of the angle of ignition timing on engine performance and defined the basic features of his choice depending on the mode of hydrogen engine with quality control of the mixture. A four characteristic maps control of ignition timing angle, provided that the best fuel economy and the balance between fuel economy and emissions of toxic engine.ukальтернативні джерела енергіїводенькритерій оптимізаціїпитома витрата паливаalternative energyhydrogenignition timingcharacteristic map controlcriterion of optimizationРозробка характеристичних карт керування кутом випередження запалювання в водневому двигуніApplication of developing control maps characteristic angle ignition timing in the hydrogen enginesArticle