Михайличенко, Валентина ЄвдокимівнаГура, Тетяна ВіталіївнаГалущак, Ірина Володимирівна2022-09-092022-09-092020Михайличенко В. Є. Професійно-особиснісний саморозвиток майбутніх інженерів у процесі навчання: сутність і механізми / В. Є. Михайличенко, Т. В. Гура, І. В. Галущак // Психологічний часопис : наук. журн. = Psychological Journal : sci. review. – 2020. – Т. 6, вип. 4 (36). – С. 257-266.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/57919В статті розглянуто сутність професійно-особиснісного саморозвитку (ПОС) і необхідність формування готовності студентів до нього в процесі навчання у ЗВО. Визначено головні механізми цілеспрямованого впливу людини на саму себе: самопізнання, самовизначення, самоосвіта, самоконтроль, саморегуляція, самовиховання, самостійна робота. Приведено результати першого етапу педагогічного експерименту по формуванню готовності до ПОС. Показано більш високий рівень студентів експериментальної групи, що є результатом їх цілеспрямованої самостійної роботи і педагічно-психологічного супроводу викладачами кафедри. В статті звернена увага на низьку психологічну готовність майбутніх інженерів та недостатню розробленість інноваційних педагогічних технологій, які сприятимуть формуванню у студентів готовності до ПОС.The article indicates the orientation of the educational process of institutions of higher education on the student’s professional and personal self-development, which provides for the creation of such a development environment that would make the student himself more con-sciously and purposefully master the methodology and technology of self-knowledge, self-education, self-training and self-improvement. The personal result of professional self-development is manifested in the dynamics of the image of self and its characteristics.ukпрофесійно-особиснісний саморозвитоксамоосвітасаморегуляціясамовизначеннясамовихованнясамостійна работатехнічний університетprofessional and personal self-developmentself-educationself-regulationself-determinationself-educationindependent studytechnical universityПрофесійно-особиснісний саморозвиток майбутніх інженерів у процесі навчання: сутність і механізмиProfessional and personal self-development of future engineers in ed-ucational process: nature and mecha-nismsArticledoi.org/10.31108/1.2020.6.4https://orcid.org/0000-0001-7390-5319https://orcid.org/0000-0003-2323-3440https://orcid.org/0000-0002-9550-0686