Полянська, Ірина ВалентинівнаЧернявська, Світлана МиколаївнаСладких, Ірина Анатоліївна2018-05-162018-05-162017Полянська І. В. Комунікативно-інтенційна модель у контенті нової біозбалансованої еволюційної освіти (розміркування щодо полеміки з колегами-філологами) / І. В. Полянська, С. М. Чернявська, І. А. Сладких // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : зб. наук. пр. = Modern information technologies and innovation methodologies of education in professional training: methodology, theory, experience, problems : coll. of sci. papers / гол. ред. Р. С. Гуревич. – Київ-Вінниця : ТОВ фірма "Планер", 2017. – Вип. 49. – С. 154-157.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/36142У статті автори аналізують проблему розвитку, дослідження, впровадження та функціонування комунікативно-інтенційной моделі (КІМ) викладання мов у контенті нової біозбалансованої еволюційної освіти (НБЕО). Подано стислу характеристику КІМ та історію її створення. Концептуальна новизна КІМ полягає в формуванні у студента та викладача конструктивного проектного креативного мислення та створеного методу творчого реагування відповідно до вимог сучасності. Теоретично КІМ ґрунтується на останніх дослідженнях щодо діяльності свідомості, мозку, негативного впливу пануючої традиційної лівопівкульної моделі освіти на стан здоров’я всіх суб’єктів процесу навчання (теорії Едварда де Боно, концепція ноосферної освіти академіка Н. Маслової, дослідження нейрофізіолога А. Лурія щодо цілісної інтегративної діяльності мозку як парного органу, теорії нейробіолога С. Савєльєва та Н. Давидовської). З’ясовано термін «біоадекватна освіта», який у межах КІМ набуває нетривіального нового змісту відповідно до останніх досліджень у галузі структури та особливостей функціонування мозку, свідомості людини. Йдеться також про кризу ТЛО, оскільки доведено, що вона вкрай негативно впливає на стан здоров’я суб’єктів навчального процесу. КІМ як НБЕО пропонується як можливий варіант подолання кризи та нівелювання її негативних наслідків. Розроблено дві схеми КІМ як НБЕО та докладно проаналізовано всі параметри, що активно впливають на сучасний освітянський простір, формуючи конструктивне мислення центрованого тандема студента та викладача. Надано конкретні прийоми та інструментарій, що його використовують у КІМ задля формування проектного мислення.In the article, the authors analyze the problem of the development, research, implementation and functioning of the communicative-intentional model (CIM) of language teaching in the content of the new bi-balanced evolution education (NBEE). The brief characterization of CIM and the history of its creation are presented. The conceptual novelty of CIM consists in forming a student and a teacher of constructive design creative intellection and created a method of creative response in accordance with the requirements of the present. Theoretically, CIM is based on recent studies on the activity of consciousness, brain, negative influence of the prevailing traditional left-hemispheric model of education on the state of health of all subjects of the learning process (Edward de Bono's theory, the noosphere education concept of Maslova, Luria’s doctrine on the integral integrative activity of the brain as a paired organ, the theory of neurobiologist Savelyev and Davydovskaya). The term «bioadecvetal education» has been clarified, which within the limits of CIM acquires a nontrivial new meaning in accordance with recent researches in the field of the structure and features of the functioning of the brain, human consciousness. This is also about the crisis of the TLE, as it has been proven that it has a very negative impact on the health of the subjects of the educational process. CIM as NBEE is proposed as a possible option to overcome the crisis and level off its negative effects. Two schemes of CIM as NBEE have been developed and all the parameters which actively influence the modern educational space are analyzed in detail, forming a constructive thinking of the centered student and teacher tandem.ukосвіта лівопівкульнамисленняінтуіціяцілісність сприйняттяметод творчого реагуванняleft-hemispheric educationintellectionintuitionintegrity of perceptionmethod of creative reactionКомунікативно-інтенційна модель у контенті нової біозбалансованої еволюційної освіти (розміркування щодо полеміки з колегами-філологами)Communicative-intentional model in the content of a new bio-balanced evolutionary education (thinking about polemics with colleagues-philologists)Article