Дубініна, Оксана Миколаївна2020-07-212020-07-212016Дубініна О. Методологічне обґрунтування побудови моделі розвитку інформаційної культури учасників навчально-виховного процесу в загальноосвітньому навчальному закладі / О. Дубініна // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – 2016. – № 5 (59). – С. 282-289.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/47477У статті уточнено поняття "інформаційна культура" та "інформаційна культура учнів загальноосвітніх навчальних закладів", розкрито зміст поняття "кібер-буллінг"; обґрунтовано побудову моделі розвитку інформаційної культури учасників навчально-виховного процесу в загальноосвітньому навчальному закладі, а саме розкрито її структурні компоненти (методологічний та нормативний). Встановлено, що методологічною базою створення моделі розвитку інформаційної культури учасників навчально-виховного процесу в загальноосвітньому навчальному закладі є уявлення щодо керованості освітнього процесу в ЗНЗ, уточнене шляхом виокремлення часових характеристик об'єкта управління; структуровано етапи формування інформаційної культури учасників навчально-виховного процесу в навчальному закладі; визначено умови і компоненти розвитку інформаційної культури учасників навчально-виховного процесу в загальноосвітньому навчальному закладі та рівні їх сформованості.The article clarified the concept of information culture and information culture of the secondary school students, revealed the concept of "cyber-bullying", which in the form of aggression involves violent acts with the aim of bringing harm or humiliation of the person using the information and communication tools, mobile phones, e-mail, social networks and the like; reasonable construction of the model of development of information culture of the participants in the educational process in secondary schools, namely solved its structural components (methodological and normative).ukнавчанняінформаційно-освітнью середовищемоделізнанняінформаційні ресурсикібер-буллінгeducationeducational processinformation culturemodelgeneral education institutioninformation and educational environmentМетодологічне обґрунтування побудови моделі розвитку інформаційної культури учасників навчально-виховного процесу в загальноосвітньому навчальному закладіMethodological study of constructing the model of development of information culture of the participants of the educational process in secondary schoolsArticle