Dmitriiev, OlehShcherbak, GennadiyBorozenec, IgorShylo, SerhiyMelnichuk, MarinaHerashchenko, Maryna2020-01-102020-01-102019Method of adaptive control of the information model's display parameters dependingon the complexity of the air situation / О. Dmitriiev [et al.] // Сучасні інформаційні системи = Advanced Information Systems. – 2019. – Т. 3, № 4. – С. 5-11.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/43600The present article represents structure, content and sequence of steps of the method of adaptive control of the information model's display parameters of the air situation. The problem describes complexity of the particular air situation in automated air traffic control system. The method assumes that the degree of complexity of the situation is recognized on the basis of heterogeneous data received from the sources. According to the results of experimental studies, we show the dependence of the average time of perception and the probability of error-free perception of the information model of the air situation by the operator on the coefficient of the overlapping forms.У роботі пропонується структура, зміст та послідовність етапів методу адаптивного управління параметрами відображення інформаційної моделі повітряної обстановки в залежності від складності ситуації в зоні відповідальності автоматизованої системи управління повітряним рухом. Методом передбачається, що на основі отриманих різнорідних даних від джерел розпізнається ступень складності ситуації обстановки. Формуються параметри ознак для відображення інформаційноїмоделі шляхом визначення складу інформації, кольорового кодування, визначення необхідної кількості ознак та масштабування необхідних інформаційних елементів. Це дозволяє модифікувати базову інформаційну модель та розподілити її між відповідними засобами відображення інформації. В підсумку формується необхідна інформаційна модель для підтримки прийняття рішення. Також досліджено можливості врахування ефекту накладення формулярів супроводу повітряних суден при формуванні інформаційної моделі повітряної обстановки. За результатами експериментальних досліджень отримано залежності середнього часу сприйняття та ймовірності безпомилкового сприйняття інформаційної моделі повітряної обстановки оператором від коефіцієнту накладення формулярів.enair traffic controlinformation environment interfaceaircraft tracking formуправління повітряним рухомінтерфейс інформаційного середовищаформуляр супроводу повітряного суднаMethod of adaptive control of the information model's display parameters dependingon the complexity of the air situationМетод адаптивного управління параметрами відображення інформаційної моделі в залежності від складності ситуації в повітряному просторіArticledoi.org/10.20998/2522-9052.2019.4.01https://orcid.org/0000-0001-8462-6147https://orcid.org/0000-0003-1162-9966https://orcid.org/0000-0001-5782-552Xhttps://orcid.org/0000-0002-2895-0978https://orcid.org/0000-0002-2312-7149