Цуранова, ОксанаТатаринцева (Курбатова), Юлія ЛеонідівнаБившева, Тамара ФедорівнаПогода, Олена ВасилівнаПушкар, Олександр Іванович2023-02-272023-02-272022Методичні рекомендації щодо впровадження технології гейміфікації в дистанційній освіті / О. Цуранова [та ін.] // Acta Paedagogiсa Volynienses. – 2022. – Вип. 4. – С. 159-164.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/62796Розглянуто проблеми активізації навчання у дистанційному форматі. Важливою передумовою активізації дистанційного навчання – є використання сучасних засобів освіти у цифровому просторі, а саме гейміфікації. Мета статті полягає у розробці методичних рекомендацій впровадження гейміфікації в дистанційній освіті. Проаналізовано сучасні підходи, що представлені у науковій літературі, щодо реалізації гейміфікації у педагогічній діяльності. Виділено різні точки зору щодо застосування гейміфікації в освіті: від повної підтримки, до повного знецінення. Зроблено висновок про необхідність встановлення балансу при використанні гейміфікації, для чого пропонується аналізувати 4 основні аспекти: контингент та дисципліни, що вивчаються, рік навчання студентів, основа навчання: безоплатна (бюджет), комерційна (контракт), форма навчання: очна та заочна. Виділені ключові переваги використання гейміфікації під час дистанційного навчання: мотивація, увага, активність, командоутворення, творчість, запам’ятовування матеріалу. Гейміфікація передбачає стимулювання студента до активізації, самовираження, пошуку нових та креативних шляхів вирішення проблеми. Обґрунтовані елементи гейміфікації в освітньому процесі, на яких має ґрунтуватись методичні рекомендації щодо впровадження гейміфікації в дистанційній освіті: mystery circle,використання ігрових форматів, наявність мети, наявність правил гри та тактики, підсумок гри та її результати. Запропоновано авторський підхід до впровадження гейміфікації в дистанційному навчанні, який побудовано на послідовному проходженні 2 етапів: підготовчого та етапу реалізації гри. Новизна підходу полягає у комплексності та формалізації кроків, які дозволять підготуватись до втілення гейміфікації в освітній процес. При правильній реалізації етапів гейміфікації ігровий урок буде зберігати цілі навчання і зробить навчання більш захоплюючим. Застосування методичних рекомендацій щодо впроваджень технологій гейміфікації в дистанційній освіті забезпечать якість та результативність процесу дистанційного навчання, а також буде сприяти активізації творчого потенціалу студентів.The problems of activating learning in a distance format are considered. An important prerequisite for the activation of distance learning is the use of modern means of education in the digital space, namely gamification. The purpose of the article is to develop methodological recommendations for the introduction of gamification in education. Modern approaches presented in the scientific literature regarding the implementation of gamification in pedagogical activity are analyzed. Different points of view regarding the use of gamification in education are highlighted: from full support to complete depreciation. A conclusion was made about the need to establish a balance when using gamification, for which it is proposed to analyze 4 main aspects: the contingent and disciplines studied, the year of study of students, the basis of education: free (budget), commercial (contract), form of education: full-time and part-time. The key advantages of using gamification during distance learning are highlighted: motivation, attention, activity, team building, creativity, memorization of material. Gamification involves stimulating the student to activate, express himself, find new and creative ways to solve the problem. Reasonable elements of gamification in the educational process, which should be based on methodological recommendations for the implementation of gamification in distance education: mystery circle, use of game formats, presence of a goal, presence of game rules and tactics, summary of the game and its results. An author's approach to the implementation of gamification in distance education is proposed, which is built on the sequential completion of 2 stages: preparatory and game implementation. The novelty of the approach lies in the complexity and formalization of the steps that will allow to prepare for the implementation of gamification in the educational process. With the correct implementation of the gamification stages, the game lesson will preserve the learning goals and make learning more exciting. The application of methodological recommendations regarding the implementation of gamification technologies in distance education will ensure the quality and effectiveness of the distance learning process, and will also contribute to the activation of students' creative potential.ukнавчальний процесінформаційні технологіїцифровізаціяактивізаціяпедагогічна діяльністькомп'ютерні наукиgamificationeducationdistance learningactivationМетодичні рекомендації щодо впровадження технології гейміфікації в дистанційній освітіMethodological recommendations for the implementation of gamification technology in distance educationArticledoi.org/10.32782/apv/2022.4.25https://orcid.org/0000-0002-1516-1582https://orcid.org/0000-0003-2910-9280https://orcid.org/0000-0002-5739-3517https://orcid.org/0000-0002-3875-2641https://orcid.org/0000-0003-3592-3684