Shapoval, V. S.Mekhovych, S. A.Pererva, P. G.2023-08-252023-08-252023Shapoval V. S. Component of tourism and hospitality in international business [Electronic resource] / V. S. Shapoval, S. A. Mekhovych, P. G. Pererva // Стратегія розвитку міст: молодь і майбутнє (інноваційний ліфт): поствоєнна розбудова : матеріали міжнар. наук.-практ. конф., [15 березня 2023 р.] / ред.: О. І. Угоднікова, О. В. Жук ; Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. – Електрон. текст. дані. – Харків, 2023. – С. 165-169. – URI: https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/68351.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/68351The report proves that the entire complex of factors influencing the development of international tourism business is divided into two groups. The first includes factors acting independently of the activities of organizations of the tourism industry. The second group includes factors that have a favorable effect on tourism, which are actively used by tourist companies in their activities.eninternational businesstourism industryhospitalitymarketdemandsupplyComponent of tourism and hospitality in international businessСкладова туризму та гостинності в міжнародному бізнесіArticlehttps://orcid.org/0000-0002-6256-9329