Місюня, Руслан МихайловичМайгурова, Дар'я СергіївнаЗубкова, Аліна Болеславівна2018-11-162018-11-162018Місюня Р. М. Індустрія 4.0: конкуренція між бізнес-моделями – нова сутність конкурентоспроможності / Р. М. Місюня, Д. С. Майгурова, А. Б. Зубкова // Бізнес Інформ = Business Inform. – 2018. – № 9 (488). – C. 201-211.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/38458Метою статті є обґрунтування впливу бізнес-моделі підприємства на його конкурентоспроможність. Беручи до уваги відсутність об'єктивної значущості самої технології, необхідно визначити, яким чином бізнес-модель через комерціалізацію дозволяє розкрити приховану цінність інновації та довести можливість компанії конкурувати на ринку за умови наявності стійкої бізнес-моделі. Аналіз та узагальнення попередніх розробок у визначенні ефективності бізнес-моделей та показників конкурентоспроможності підприємства дозволив виділити 18 метрик. На підставі даних 10 провідних високотехнологічних компаній світу було проведено факторний та кореляційний аналіз за визначеними метриками. Результатом дослідження стало виділення ключових показників успішності бізнес-моделей, що впливають на конкурентоспроможність підприємства. Встановлено, що компанії, які будують свої бізнес-моделі, ґрунтуючись на розвитку досліджень та розробці інноваційних продуктів при стійкому маркетинговому супроводі таких дій, мають кращі показники конкурентоспроможності, особливо в довгостроковому періоді. Втім, й у короткостроковому періоді такі компанії мають конкурентну перевагу за фінансовими показниками діяльності та часткою ринку.The article is aimed at substantiating the impact of the enterprise’s business model on its competitiveness. In view of the lack of objective importance of the technology itself, it is necessary to determine how the business model through commercialization allows disclosing of the latent value of innovation and proving the company’s ability to compete in the market, using a sustainable business model. Both analysis and generalization of the previous developments in the definition of efficiency of business models and indicators of enterprise competitiveness allowed to allocate 18 metrics. On the basis of data of 10 leading high-tech companies of the world, factorial and correlation analyses on the defined metrics were carried out. The result of the research is the allocation of key components of business models that directly impact the competitiveness of the enterprise. It has been determined that companies that build their business models based on research and development of innovative products with sustainable marketing support of such actions have the best indicators of competitiveness, especially in the long-term period. However, in the short-term such companies also have a competitive advantage in terms of financial indicators and market share.ukбізнес-модельбізнес моделюванняконкурентоспроможністьконкурентоспроможність підприємствависокотехнологічні підприємстваіндустрія 4.0конкурентна перевагамаркетингуправління маркетингомміжнародний бізнесindustry 4.0business modelbusiness model performancecompetitivenessІндустрія 4.0: конкуренція між бізнес-моделями – нова сутність конкурентоспроможностіThe Industry 4.0: Competition between Business Models – the New Essence of CompetitivenessArticlehttps://orcid.org/0000-0002-4478-181X