Савченко, Анатолій ВікторовичШелестов, Максим Сергійович2024-10-222024Савченко А. В. Комбіновона система наддуву вітчизняного високофорсованого двотактного дизеля спеціального призначення / А. В. Савченко, М. С. Шелестов // Двигуни внутрішнього згоряння = Internal Combustion Engines. – 2024. – № 2. – С. 18-24https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/82607Сучасні тенденції в двигунобудуванні нерозривно пов’язані з удосконаленням силових агрегатів шляхом модернізації існуючих зразків. Впровадження форсованого до 1100 кВт дизеля типу ДН дозволяє підвищити ефективність та привести техніку у відповідність сучасним вимогам за короткий час і з меншими витратами. Ключовим методом удосконалення є модернізація системи наддуву, яка підвищує потужність без збільшення габаритів та маси двигуна, а також покращує техніко-економічні характеристики. Запропоновано комбіновану систему наддуву з турбокомпресором низького тиску (КНТ) та привідним компресором високого тиску (КВТ), які працюють спільно або окремо в залежності від режиму роботи. Використання математичної моделі робочого процесу дозволило провести розрахунково-експериментальне дослідження запропонованої системи на режимах максимальної потужності та максимального крутного моменту, підтверджуючи її високу ефективність. Застосування сучасних технологій та матеріалів, а також впровадження інноваційних методів проектування і моделювання дозволяє створювати більш надійні та довговічні силові агрегати. Modern trends in engine construction are inextricably linked to the improvement of power units by modernizing existing models. The introduction of a forced to 1100 kW diesel engine of the DN type allows to increase the efficiency and bring the equipment in line with modern requirements in a short time and with lower costs. The key method of improvement is the modernization of the supercharging system, which increases power without increasing the dimensions and weight of the engine, as well as improves technical and economic characteristics. A combined supercharging system with a low-pressure turbocharger (LPT) and a high-pressure drive compressor (HPT) is proposed, which work together or separately depending on the operating mode. The use of a mathematical model of the workflow made it possible to carry out a computational and experimental study of the proposed system in the modes of maximum power and maximum torque, confirming its high efficiency. The use of modern technologies and materials, as well as the introduction of innovative design and modeling methods, allows to create more reliable and durable power units.ukробочий процесмоделюваннябагатоступеневий наддувтурбокомпресордвотактний дизельпокращення характеристик дизеляtwo-stroke dieselmodelingmulti-stage superchargingdrive compressorwork processКомбіновона система наддуву вітчизняного високофорсованого двотактного дизеля спеціального призначенняCombined supercharging system of domestic high-pressure two-stroke special purpose dieselArticledoi.org/10.20998/0419-8719.2024.2.03https://orcid.org/0000-0003-2328-9065https://orcid.org/0000-0001-9003-1422