Кремень, Василь Григорович2014-07-102014-07-102013Кремень В. Г. Педагогічна синергетика: понятійно-категоріальний синтез / В. Г. Кремень // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2013. – № 3. – С. 3-19.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7529Педагогічна синергетика, що пояснює розвиток складної системи, якою є освіта, є новою філософією освітнього процесу. Педагогічна синергетика дає можливість по-новому підійти до розроблення проблем розвитку педагогічних систем і педагогічного процесу, розглядаючи їх насамперед із позицій відкритості, співтворчості та орієнтації на саморозвиток. Основними її принципами є системність та міждисциплінарність. Методологія синергетики може бути основою для прогностичної та управлінської діяльності в сучасному освітньо-педагогічному процесі.Educational synergy, which explains the development of complex systems, there is a new philosophy for the educational process. Educational synergy enables a new approach to solving the problems of teaching systems and pedagogical process, seeing them primarily in terms of openness, co-creation, and focus on self-development. Its basic principles are systemic and interdisciplinary. Methodology of synergy can be a basis for the prediction and management in modern pedagogy and educationukпедагогічна синергетикаосвітні системиміждисциплінарністьpedagogical synergyeducational systemsinterdisciplinaryПедагогічна синергетика: понятійно-категоріальний синтезPedagogical synergetics: conceptual and categorical synthesisArticle