Краснокутська, Наталія СтаніславівнаТихонченко, Руслан Сергійович2020-07-242020-07-242015Краснокутська Н. С. Матричний метод вибору клієнтоорієнтованої стратегічної позиції підприємства / Н. С. Краснокутська, Р. С. Тихоненко // Науковий вісний Полтавського університету економіки і торгівлі. Сер. : Економічні науки : зб. наук. пр. / гол. ред. О. О. Нестуля ; Полтав. ун-т економіки і торгівлі. – Полтава : ПУЕТ, 2015. – № 2 (71). – С. 92-98.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/47531Задоволення інтересів клієнтів у конкурентному середовищі стає головною умовою функціонування та розвитку сучасних підприємстві, тому потрібно розвивати методологію прийняття управлінських рішень у цій сфері. Мета статті – виокремити особливості та розвиток матричного методу обґрунтування типу клієнтоорієнтованих стратегій у підприємствах. Визначено зміст і особливості матричного методу прийняття стратегічних рішень на підприємствах. Для обґрунтування типу клієнтоорієнтованих стратегій розроблено двокритеріальні матриці, основними критеріями яких визначено сприятливість зовнішнього середовища, внутрішню готовність підприємства до впровадження принципу клієнтоорієнтованості та відповідність напрямів клієнтоорієнтованої стратегічної позиції загальній стратегії розвитку підприємства. Використання стратегічних матриць забезпечує менеджмент дієвими інструментами прийняття рішень щодо розвитку взаємовідносин із клієнтами.Customer satisfaction is becoming a key condition for the functioning and development of modern enterprises in a competitive business environment and makes it necessary to develop the methodology for management decision-making in this area. Aims and objectives: identification of characteristics and development ofmatrix method for strategic customer-based decision making process in enterprises. The paper considers the content and features of matrix method for making strategic decisions in enterprises. Two-criteria matrices to select a priorities of customer-based strategies have been developed taking into accountsuch criteria as the favourablenessof external environment, the internal readiness for the implementation of CRM-principles and their compliance with overall development strategy of the enterprise. The use of strategic management matrices provides essential decision-making tool for the development of relations with customers.ukCRM-стратегіяінвестуваннятемпи зростанняобсяги продажівклієнтська проекціяmatrix methodstrategycustomer focusCRM-strategyenterprisecriteriaМатричний метод вибору клієнтоорієнтованої стратегічної позиції підприємстваMatrix method of strategic customer-based decision making process in enterprisesArticle