Romanovskyi, O. G.Mykhailychenko, V. Ye.Hren, L. M.2015-07-012015-07-012014Romanovskyi O. G. Pedagogy of success = Педагогіка успіху : textbook / O. G. Romanovskyi, V. Ye. Mykhailychenko, L. M. Gren. – Kharkiv : NTU "KhPI" Pidruchnyk, 2014. – 268 p.978-617-05-0108-0https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/15576The content and main directions of pedagogy of success study are considered. Authors show the necessity of professional self-conscience formation, which includes formation of self-know-ledge, positive self-image, awareness of self-concept and their role during the self-development process. Effectiveness of pedagogical conditions, which are required for the students focus on successful professional activity formation, is justified and experimentally verified. Various techniques that can be used for self-development and self-perfection are provided. Book is intended for graduate and postgraduate students, teachers of all specialties.Розглянуто зміст педагогіки успіху та основні напрямки її вивчення. Показано необхідність формування професійної самосвідомості: самопізнання, позитивної самооцінки, усвідомлення Я-концепції та їх роль у процесі саморозвитку. Обґрунтовано, експериментально перевірено ефективність педагогічних умов, необхідних для формування спрямованості студентів на успішну професійну діяльність. Наведено різні методики, які можуть бути використані для саморозвитку і самовдосконалення особистості. Призначено для студентів, магістрів, аспірантів і викладачів усіх спеціальностей.enpedagogysuccessprofessional educationself-evaluationpersonality success formationself-awarenessprofessional self-awarenessself-programming on successI-conceptpositive thinkingimaginationstudent personalitytraining future professionalsself-developmentself-study of the studentsmental self-improvementpotential of the studentsmechanisms of self-regulationlearning motivationmotivational structureachievement motivationsuccessful professional careerPedagogy of successПедагогіка успіхуBook