Резнік, Світлана Миколаївна2016-04-112016-04-112010Резнік С. М. Психолого-педагогічні умови розуміння студентами навчального матеріалу / С. М. Резнік // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2010. – № 2. – С. 47-54.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/20786В статье определены и обоснованы психолого-педагогические условия обеспечения глубокого понимания студентами учебного материала. Такими условиями являются активность студентов, определение понимания учебного материала студентами как отдельной цели учебного процесса, диалогичность преподавания, поощрение индивидуальных интерпретаций студентов, комментирования учебного материала.In the article certain and grounded psychological and pedagogical terms of providing of the deep understanding the students of educational material. Such terms are activity of students, determination of understanding of educational material students, as to the separate purpose of educational process, teaching dialoging, encouragement of individual interpretations of students, commentations of educational material.ukнавчально-виховний процесінформаціязнанняпрофесійна освітапізнавальна діяльністьдіалогічність розумінняПсихолого-педагогічні умови розуміння студентами навчального матеріалуРsychological and pedagogical terms of understanding of educational material studentsArticle