Ігнатюк, Ольга АнатоліївнаРезнік, Світлана МиколаївнаСолодовник, Тетяна ОлександрівнаСереда, Наталія Вікторівна2024-11-192023Потенціал формальної та неформальної освіти у розвитку професійної компетентності, лідерських якостей і лідерського потенціалу фахівців військових спеціальностей сектору безпеки, охорони, оборони та фахівців із правоохоронної діяльності пенітенціарної системи України / Ігнатюк Ольга Анатоліївна, Резнік Світлана Миколаївна, Солодовник Тетяна Олександрівна, Середа Наталія Вікторівна // Науковий вісник Сіверщини. Серія : Освіта. Соціальні та поведінкові науки. – 2023. – № 1 (10). – С. 105-124.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/83554Глобалізація та швидкі трансформаційні перетворення суспільства вимагають формування сучасних професійних компетенцій, лідерських якостей і лідерського потенціалу від фахівців усіх сфер життєдіяльності суспільства, в тому числі фахівців військових спеціальностей сектору безпеки, охорони, безпеки та такої важливої сфери як пенітенціарна, що відповідає за підтримання належного рівня суспільної безпеки країни. Ключова роль у формуванні, розвитку та вдосконаленні професійних компетентностей, лідерських якостей та лідерського потенціалу належать освіті як формальній, так і неформальній. Саме формальна освіта завдяки нормативній складовій освітніх програм та можливості обирати індивідуальну стратегію навчання за рахунок вибіркових дисциплін дозволяє фор мувати конкурентоспроможного фахівця, мобільного, з притаманними професійно-важливими якостями, перспективного світогляду, культури, діловитості, здатності аналізувати виробничу ситуацію, готових до успішного вирішення ними повсякденних бойових і фахових завдань. Система неформальної освіти, яка може охоплювати систему підвищення кваліфікації фахівців (викладачів, персоналу установ тощо), може задовольнити потреби фахівців у набутті зазначеними фахів цями найкращих професійних навичок майбутнього на ринку праці, soft, hard, meta skills.Globalization and rapid transformational amendments of society require the formation of modern professional competencies, leadership qualities and leadership potential from specialists of all spheres of society, including specialists of military specialties of the sector country's security. Education, both formal and non-formal, plays a key role in the formation, development and improvement of professional competences, leadership qualities and leadership potential. It is formal education, thanks to the normative component of educational programs and the opportunity to choose an individual learning strategy through selective disciplines, that allows you to form a competitive specialist, mobile, with inherent professionally important qualities, a perspective outlook, culture, business acumen, the ability to analyze the production situation, ready to successfully solve everyday battles and professional tasks. The system of non-formal education, which can include the system of improving the qualifications of specialists (teachers, staff of institutions, etc.), can meet the needs of specialists in acquiring the best professional skills of the future in the labor market, soft, hard, meta skills.ukвійськові фахівцілідерські якостілідерський потенціалпенітенціарний персоналпрофесійна компетентністьmilitary specialistsleadership qualitiesleadership potentialpenitentiary personnelprofessional competenceПотенціал формальної та неформальної освіти у розвитку професійної компетентності, лідерських якостей і лідерського потенціалу фахівців військових спеціальностей сектору безпеки, охорони, оборони та фахівців із правоохоронної діяльності пенітенціарної системи УкраїниPotential of formal and non-formal education in the development of professional competence, leadership qualities and leadership potential of specialists in military specialties of the sector of security, defence and specialists in law enforcement activities of the penitentiary system of UkraineArticlehttps://doi.org/10.32755/sjeducation.2023.01.105https://orcid.org/0009-0005-6305-8802https://orcid.org/0000-0001-8310-1242https://orcid.org/0000-0002-7772-9938https://orcid.org/0000-0001-8472-0117