Мельников, Олег Станіславович2023-06-092023-06-092023Методичні вказівки до виконання лабораторної роботи "Виявлення взаємозв’язків в статистичних даних" з дисципліни "Інтелектуальний аналіз даних" [Електронний ресурс] : для студентів другого рівня підготовки спец. 122 "Комп’ютерні науки", 124 "Системний аналіз" / уклад. О. С. Мельников ; Нац. техн. ун-т "Харків. політехн. ін-т". – Електрон. текст. дані. – Харків, 2023. – 22 с.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/66073Математичним підґрунтям всіх дисциплін, пов’язаних з аналізом даних, є теорія ймовірностей. Тому для кращого розуміння подальшого матеріалу доцільно нагадати деякі основні концепції з цієї дисципліни. Хоча перші роботи з теорії ймовірностей відносяться до XVII віка, строге визначення поняття «ймовірність» було надано радянським математиком А. Н. Колмогоровим лише в 1929 р. Воно базується на теорії множин та теорії міри і є занадто формальним для прикладних досліджень. З точки зору інтелектуального аналізу даних найбільш доречною є частотна інтерпретація ймовірності, в якої вона асоціюється з відносною частотою спостереження певної події в наявних даних. Дуже важливу роль в інтелектуальному аналізі даних відіграє поняття умовної ймовірності. На ньому базуються алгоритми байєсівської класифікації, пошуку асоціативних правил тощо. Також на базі умовних ймовірностей формалізуються загальні поняття залежних та незалежних випадкових величин. Отже, для опанування подальшого матеріалу дисципліни потрібно добре знайомство з цими та іншими базовими поняттями теорії ймовірностей. Метою даної лабораторної роботи є оновлення знань щодо умовних ймовірностей, випадкових величин і зв’язків між ними та застосування цього апарату для ідентифікації залежностей в статистичних даних.ukметодичні вказівкиумовні ймовірностівипадкові подіїтеорема Байєсаматематичні даніМетодичні вказівки до виконання лабораторної роботи "Виявлення взаємозв’язків в статистичних даних"Learning Objecthttps://orcid.org/0000-0002-2409-4983