Галушка, Діана ВіталіївнаЛітвиненко, Марія ВладиславнаЛітвиненко, Олександра Олександрівна2022-06-032022-06-032020Галушка Д. В. Формування стратегії компанії, грунтуючих на потреби споживача / Д. В. Галушка, М. В. Літвиненко, О. О. Літвиненко // Вісник Національного технічного університету "ХПІ" (економічні науки) = Bulletin of the National Technical University "KhPI" (economic sciences) : зб. наук. пр. – Харків : НТУ "ХПІ", 2020. – № 4. – С. 95-99.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/57070У статті розглянуті практичні аспекти ефективного реагування на запити споживача за допомогою категорійного менеджменту, який на ринку товарів повсякденного попиту (FMCG) вже багато років ефективно використовується. Досліджено питання впровадження категорійного менеджменту в роботу аптечного підприємства, що є досить складним процесом і сьогодні ще немає уніфікованого підходу до його застосування. Визначено основні питання, що допомагає вирішити категорійний менеджмент, а саме оптимізацію асортименту, поличний простір, ціноутворення, управління складськими запасами та промо-активностями. В рамках категорійного менеджменту розроблено систему, що дозволяє уявити категорію за обсягом, структурою і поданням в торговій точці так, як її бачить споживач даного аптечного рітейлера. Показано, що структура категорії повинна фіксуватися як мінімум чотирма рівнями сегментації: категорія, підкатегорія, сегмент і підсегмент.The article discusses the practical aspects of effectively responding to consumer requests using category management, which has been used effectively for many years in the market of consumer goods (FMCG). The issue of introducing category management into the work of a pharmacy enterprise is studied, which is a rather complicated process and today there is still no unified approach to its application. The main issues that category management helps to solve are identified, namely, assortment optimization, shelf space, pricing, inventory management and promotional activities. Within the framework of category management, a system has been developed that allows you to present the category in terms of volume, structure and presentation at the outlet as it is seen by the consumer of this pharmacy retailer. It is shown that the structure of a category must be fixed by at least four levels of segmentation: category, subcategory, segment and subsegment.ukспоживачкатегорійний менеджментціноутворенняасортиментдоцільністьструктура ринкусегментаціяpharmacy networkconsumerconsumer needscategory managementshelf spacepricingcosmeticsexpediencyФормування стратегії компанії, грунтуючих на потреби споживачаFormation of the company strategy based on the consumer needsArticledoi.org/10.20998/2519-4461.2020.4.95https://orcid.org/0000-0002-7422-8302