Комова, Галина ВолодимирівнаРубцова, Вікторія ВікторівнаСаліонович, Людмила Миколаївна2019-05-212019-05-212018Комова Г. В. PBL як засіб формування письмової академічної компетенції / Г. В. Комова, В. В. Рубцова, Л. М. Саліонович // Науковий вісник Херсонського державного університету. Сер. : Перекладознавство та міжкультурна комунікація. – 2018. – Вип. 3. – С. 27-31.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/41262У статті розглядаються деякі питання навчання студентів у ВНЗ письмовій англомовній комунікації в академічному інформаційному просторі. Обґрунтовується доцільність використання проблемного навчання, зокрема методу індивідуальних проектів.The paper presents some issues concerning teaching university students to write in English for academic purposes. The necessity of applying problem-based learning methods, individual project work in particular, is grounded. Two types of projects are discussed and shown to be the most appropriate for acquiring professional communicative competences spec- ified in the curriculum. Special emphasis is placed on developing integrated skills which students will need for exchanging their research findings and innovations.ukакадемічне письмопрофесійна комунікативна компетенціяметод проектівпроблемне навчанняінтеграція вміньacademic writingprofessional communicative competenceproject workproblem-based learningintegrated skillsself-study guidePBL як засіб формування письмової академічної компетенціїPBL as for the formation of the written academic competenceArticle