Савченко, Анатолій Вікторович2017-08-222017-08-222017Савченко А. В. Дослідження фізико-механічних процесів в дизелі для розробки моделі еко-ефективного згоряння палива / А. В. Савченко // Вісник Нац. техн. ун-ту "ХПІ" : зб. наук. пр. Сер. : Інноваційні дослідження у наукових роботах студентів. – Харків : НТУ "ХПІ", 2017. – № 18 (1240). – С. 53-56.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/30935У статті розглянуті питання досліджень робочого процесу дизеля з встановленням оптимальної точки початку згоряння палива. Наведено аналіз підходів з підвищення еко-ефективності використання палива в двигунах. Розроблено загальний алгоритм обробки даних експериментального дослідження робочого процесу дизеля. Впроваджено метод визначення моменту початку згоряння палива, що враховує характерні особливості датчиків тиску та має підвищену точність і надійність. Запропоновано при обробці даних дослідження визначати ступінь кореляції отриманих даних відповідним інтегральним показникам дизеля. Використання розробленого алгоритму експериментальних досліджень дизеля дозволяє детально проаналізувати процес згоряння палива та встановити оптимальні параметри його роботи для комплексного покращення еко-ефективності.The article deals with the issues of research workflow diesel engine with an optimal combustion start point. Approaches analyze of fuel use ecoefficiency increase in engines is given. A general algorithm for processing experimental research data on the diesel workflow has been developed. Implemented determining combustion start method that takes into account the pressure sensors characteristics and has high accuracy and reliability. Determine the degree of data correlation corresponding diesel integral indicator at study data processing. Using the algorithm experimental research allows detailed diesel combustion process analysis and set optimal parameters of it work for comprehensive eco-efficiency improvement.ukдизельеко-ефективне згорянняоксиди азотуенергія активаціїдиференційне тепловиділеннямеханічні навантаженняdieseleco-efficient combustionnitrogen oxidesactivation energydifferential heat releasemechanical loadsДослідження фізико-механічних процесів в дизелі для розробки моделі еко-ефективного згоряння паливаInvestigations of physical and mechanical processes in ICE for the development of a model for eco-efficient combustion of fuelArticle