Бондаренко, Олексій ВікторовичУстиненко, Олександр ВіталійовичКлочков, Ілля Євгенович2018-09-172018-09-172018Бондаренко О. В. Оптимізація трансмісії гусеничного транспортера-тягача МТ-ЛБ за масою: система обмежень та послідовність їхньої перевірки / О. В. Бондаренко, О. В. Устиненко, І. Є. Клочков // Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Сер. : Машинознавство та САПР = Bulletin of the National Technical University "KhPI". Ser. : Engineering and CAD : зб. наук. пр. – Харків : НТУ "ХПІ", 2018. – № 25 (1301). – С. 26-30.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/37567Розв'язання задачі оптимізації трансмісії легкого багатоцільового гусеничного транспортера-тягача МТ-ЛБ є перспективним напрямком досліджень, тому що дозволяє поліпшити масові характеристики машини, забезпечити навантажувальну здатність та довговічність трансмісії при модернізації. Побудовано цільову функцію оптимізації за масою, яка досить коректно враховує основні показники трансмісії. Визначені змінні проектування, у якості яких обрані основні геометричні параметри зачеплень: модулі та числа зубців. Було побудовано систему обмежень на змінні проектування та запропоновано методику динамічного змінення обмежень на числа зубців коробки передач. Також запропоновано послідовність перевірки обмежень, яка дозволить зменшити обсяг та час розрахунків для знаходження найкращого рішення.Solving the problem of optimizing for transmission of light multipurpose tracked load-carrier/prime mover MT-LB is a perspective area of research because it improves the mass characteristics of the machine, to ensure the load capacity and durability of transmission at upgrading. Optimization objective function by weight was built, which is quite correct transmission models. It takes into account the geometry, dimensions, weight and strength properties of the main parts and aggregates. Variables planning are defined, which selected as basic geometric parameters of gearings: modules and number of teeth. A system of constraints on design variables was constructed, a technique for dynamically changing the constraints on the teeth number for gearbox was proposed. Also, a sequence of constraint checking is proposed, which will reduce the amount and time of calculations to find the best solution.ukфункція цільовапроектування змінніобмеженнячисло зубцівзачепленнякоробка передачobjective functionvariables planninglimitsОптимізація трансмісії гусеничного транспортера-тягача МТ-ЛБ за масою: система обмежень та послідовність їхньої перевіркиOptimization for transmission of tracked load-carrier/prime mover MT-LB by weight: the system of constraints and the sequence of their verificationArticlehttps://orcid.org/0000-0002-2693-5301https://orcid.org/0000-0002-6714-6122