Прилуцька, Юлія СергіївнаПатлань, Катерина ВікторівнаЯковлєв, Анатолій Іванович2019-02-262019-02-262018Прилуцька Ю. С. Ефективность зовнішньоекономічної діяльності в умовах глобалізації економіки / Ю. С. Прилуцька, К. В. Патлань, А. І. Яковлев // Вісник Національного технічного університету "ХПІ" (економічні науки) = Bulletin of the National Technical University "KhPI" (economic sciences) : зб. наук. пр. – Харків : НТУ "ХПІ", 2018. – № 48 (1324). – С. 88-91.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/39942Основним критерієм того, що продукція користується попитом, є її реалізація. Тільки споживач дає оцінку, чи потрібна така продукція. Тому один з основних постулатів ринку полягає в тому, щоб задовольнити індивідуальні потреби споживачів. Для цього товарам повинна бути притаманна конкурентоздатність. Вона відкриває дорогу новим виробам на міжнародний ринок, що особливо важливо для підвищення ефективності вітчизняної економіки в епоху глобалізації економіки, функціонування транснаціональних компаній, що виклккає підвищення вимог до рівня конкурентоздатності українських товарів. Вони можуть бути створенні на основі інновацій. В Україні є певні здобутки у цьому напрямі. На жаль, інноваційна активність в Україні на сьогодні не висока. Розробкою та впровадженням інновацій займаються не більше 15% підприємств та організацій. На це існує ряд причин: недостатнє фінансування, застаріла матеріально-технічна база, недоліки в організації та управлінні нововведеннями.The main criterion that products are in demand is its implementation. Only the consumer assesses whether such products are needed. Therefore, one of the main tenets of the market is to satisfy the individual needs of consumers. For this product must be inherent competitiveness. It opens the way for new products on the international market, which is especially important for improving the efficiency of the domestic economy in the era of globalization of the economy, the operation of transnational companies, and the rise in requirements for the level of competitiveness of Ukrainian goods. They can be created on the basis of innovation. In Ukraine, there are certain achievements in this direction. Unfortunately, innovative activity in Ukraine today is not high. No more than 15% of enterprises and organizations are engaged in the development and implementation of innovations. There are a number of reasons for this: insufficient funding, the material and technical base is outdated, shortcomings in the organization and management of innovations. A small growth of the Ukrainian economy in recent years gives grounds for optimism. To implement the appropriate steps, it is necessary to determine the modern nature of improving competitiveness. Of considerable importance are methods for assessing competitiveness in global conditions and their further development. Such areas are discussed below in this paper.ukнауково-технічні розробкитранснаціональні компаніїефект міжнародних зв’язківрозширення виробництваtransnational companiesexpansion of productionЕфективность зовнішньоекономічної діяльності в умовах глобалізації економікиEfficiency of foreign economic activity in the conditions of globalization of the economyArticlehttps://orcid.org/0000-0003-0751-7072