Кобець, Валентин МиколайовичМихайличенко, Валентина Євдокимівна2023-10-242023-10-242023Кобець В. М. Діагностика сформованості готовності майбутніх менеджерів до професійної діяльності / В. М. Кобець, В. Є. Михайличенко // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2023. – № 3. – С. 48-61.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/70063Розглянуто зміст поняття "готовність до професійної діяльності" (далі в тексті – ГПД), дано структурній аналіз її компонентів (ціннісно-мотиваційний, когнітивно-діяльнісний, особистісний, комунікативний). Проведено педагогічний експеримент вивчення готовності майбутнього менеджера до професійної діяльності. Розкрито зміст діагностичних методів, які використовувані під час проведення експериментальної роботи, висвітлена їх роль в процесі навчання. В основу діагностування покладено критерії, показники та відповідні їм рівні сформованості ГПД, що дає можливість скласти більш об'єктивну картину наявного стану досліджуваної проблеми. Зроблено аналіз динаміки структурних компонентів ГПД у процесі експерименту, вивчені педагогічні умови, які допомагають активізувати процес підготовки студентів.Діагностування структурних компонентів ГПД істотно активізує педагогічну співпрацю викладачів із студентами. Це процес їх соціально-психологічної взаємодії, спрямований на формування сприятливих умов для самопізнання, саморозвитку і самовдосконалення особистості.The content of the concept of "readiness for professional activity" (RPA) is considered, a structural analysis of its components (value-motivational, cognitive-activity, personal, communicative components) is given. A pedagogical experiment to study the readiness of future managers for professional activity has been conducted. The content of diagnostic methods used during experimental work is revealed, their role in the learning process is highlighted. The diagnosis is based on criteria, indicators and their corresponding levels of formation of the RPA, which makes it possible to draw up a more objective picture of the current state of the investigated problem. An analysis of the dynamics of the structural components of the RPA during the experiment has been made, and the pedagogical conditions that help to activate the process of student training has been studied.Diagnosing the structural components of the RPA significantly activates the pedagogical cooperation between teachers and students. This is the process of their socio-psychological interaction, aimed at creating favorable conditions for self-knowledge, self-development and self-improvement of the individ.ukготовність до професійної діяльностімайбутні менеджериструктурні компонентиметоди діагностуваннярівні сформованостіпідготовкаreadiness for professional activityfuture managersstructural componentsdiagnostic methodslevels of formationДіагностика сформованості готовності майбутніх менеджерів до професійної діяльностіDiagnostics of the formation level of future manager's readiness for professional activitiesArticledoi.org/10.20998/2078-7782.2023.3.04https://orcid.org/0000-0003-3513-5952https://orcid.org/0000-0001-7390-5319