Kostyria, IrynaBereziuk, DmytroSadovyi, MykolaPodoprygora, NataliiaTryfonova, Olena2023-07-032023-07-032023Use of smart technologies in the training of specialists in higher education institutions [Electronic resource] / I. Kostyria [et al.] // Amazonia Investiga. – Electron. text data. – 2023. – Vol. 12, iss. 62. – P. 149-157. – URL: https://amazoniainvestiga.info/index.php/amazonia/article/view/2284/3249, free (accessed 03.07.2023).https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/66817Attention is focused on the importance of the use of smart technologies in the training of specialists in institutions of higher education. From the perspective of the educational system, smart society and smart education are presented, which are included in the content of a new type of education, in which the use of smart information technologies is mandatory. The main task of the educational space for smart education is written down - creating a basis for the possibility of realizing the intellectual and creative potential of education seekers. New opportunities for the education system created by smart technologies are described. The advantages of smart technologies and the features of their application in the educational process are listed. The main principles of smart education are highlighted and the components of smart education are listed. Online platforms, online services, portals, and applications, which are presented as smart technology tools within the scope of the study, were identified and divided into the groups of smart store, smart interaction, smart response, and smart trainer.Зосереджено увагу на важливості при підготовці фахівців у закладах вищої освіти застосування smart-технологій. З ракурсу освітньої системи подано smart-суспільство й smart-освіту, що входять до змісту освіти нового типу, в якому обов’язковим є використовуються інформаційних smart-технологій. Прописано основне завдання освітнього простору для smart-освіти – створення основи для можливості реалізації інтелектуального та творчого потенціалу здобувачів освіти. Описано нові можливості для системи освіти, які створюють smart-технології. Запропоновано чинники використання smart-технологій: збільшення передачі інформації та знань швидким темпом; динамічність адаптації здобувачів освіти й молодих фахівців до соціальних змін і оточуючого середовища; реформування системи навчання у відповідності до можливостей інформаційного оточення (збільшення продуктивності праці фахівців; гнучкість та прозорість освітньо-виховних процесів; освіта, що відповідає потребам та здібностям здобувачів освіти). Перераховано переваги smart-технологій та особливості їх застосування в освітньо-виховному процесі. Для сфери освіти визначено технологічні основи, що розглядаються як старт: smart-проектори (розумні екрани); smart-дошки; програмне забезпечення, що сприяє створенню і здійсненню навчального контенту, який вміщує комунікативний і інтерактивний характер. Виокремлено основні принципи smart-освіти, перераховано складові smart-освіти. Визначено онлайн-платформи, онлайн-сервіси, портали і додатки, що у межах дослідження представлено як інструменти smart-технологій.ensmart technologysmart societysmart educationspecialist traininghigher education institutions.розумні технологіїрозумне суспільстворозумна освітапідготовка спеціалістіввищі навчальні закладиUse of smart technologies in the training of specialists in higher education institutionsВикористання smart-технологій у підготовці фахівців у ЗВОArticledoi.org/10.34069/AI/2023.62.02.13https://orcid.org/0000-0002-2967-4530https://orcid.org/0000-0002-1928-2226https://orcid.org/0000-0001-6582-6506https://orcid.org/0000-0002-4092-8730https://orcid.org/0000-0002-6146-9844