Шевченко, Валентина Володимирівна2023-03-162023-03-162023Особливості роботи генераторів ВЕС та міні-ГЕС [Електронний ресурс] : контрольні питання, завдання і метод. вказівки для виконання завдання з дисципліни "Електричні генератори ВЕС та міні-ГЕС" : для студентів за спец. 141 "Електроенергетика, електротехніка і електромеханіка" / уклад. В. В. Шевченко ; Нац. техн. ун-т "Харків. політехн. ін-т". – Харків, 2023. – 34 с. – URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/63380.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/63380Методичне видання присвячено виконанню дослідницько-розрахункового завдання з дисципліни «Електричні генератори ВЕС та міні-ГЕС» для студентів за фахом 141 – Електроенергетика, електротехніка і електромеханіка за спеціалізацією «Електричні машини». Метою роботи є закріплення теоретичних знань з сучасної відновлювальної електроенергетики і відпрацювання практичних навичок вибору на базі виконання техніко-економічного порівняльного аналізу генераторів різного типу за умови їх використання для вітрових електростанцій (ВЕС) та для міні- та мікрогідроелектростанцій (міні- та мікро-ГЕС). Об’єктами дослідження є електричні генератори різних типів. В результаті виконання цих завдань студент повинен знати: – сучасний рівень розвитку електроенергетики і напрямки вдосконалення установок, які використовують для малої електроенергетики; – досягнення світової науки і практики в створенні генеруючих систем для малої електроенергетики, що працюють від відновлювальних джерел енергії (вітру, води); – знати різні типи електричних машин (ЕМ), вміти порівнювати їхні характеристики при роботі в генераторному режимі; – знати основні конструктивні рішення і особливості генераторів з урахуванням номінальної потужності та умов використання; – знати перспективи створення ЕМ зі збудженням від постійних магнітів, сучасні технології виготовлення постійних магнітів, їх технічні та економічні характеристики, вміти оцінювати переваги і недоліки електричних генераторів з постійними магнітами; – знати досягнення світової науки і практики в створенні генеруючих систем для електроенергетики, що базується на відновлювальних джерелах. Розуміти проблеми, що обмежують підвищення потужності ВЕС, вміти запропонувати шляхи подолання цих проблем. В методичних вказівках сформульовані контрольні питання, вихідні дані до задач, а також методичні вказівки щодо їх розв’язання. Конкретний обсяг робіт уточнює викладач, який веде курс лекцій з дисципліни. Звіт щодо виконання завдання є підсумковим документом роботи студента в семестрі. До заліку звіт повинен бути повністю оформлений і захищений. У кінці звіту необхідно наводиться список джерел інформації (книги, наукові статті, сайти із Інтернету…), які студент використовував в процесі роботи. Зверніть увагу, що серед вказаних джерел інформації повинні бути джерела останніх 2-3 років. Звіт про розрахункову роботу починається з титульного листа, зразок оформлення якого наведено в додатку А. При оформленні звіту треба наводити постановку завдання, вказувати порядок його виконання, додавати необхідні схеми і графіки. Завдання може виконуватися на український або англійський мовах. При виконанні завдань додавайте необхідні ілюстрації, схеми і графіки, а також використовувати тільки систему одиниць і позначень електричних, магнітних, енергетичних, механічних величин, яка відповідає Міжнародній системі одиниць (СІ) та державним стандартам.ukметодичні вказівкиелектрична енергіяроторні вітроустановкинапругапотужністьелектричні станціїелектричні машиниОсобливості роботи генераторів ВЕС та міні-ГЕСLearning Objecthttps://orcid.org/0000-0002-9557-9849