Яценко, Ольга МиколаївнаКовшик, Валентин Ігорович2018-03-122018-03-122017Яценко О. М. Управлінська культура менеджерів як основа конкурентоздатності організацій в умовах глобалізації / О. М. Яценко, В. І. Ковшик // Міжнародний науковий журнал "Інтернаука". Сер. : Економічні науки = International Scientific Journal "Internauka". Ser. : Economic sciences. – 2017. – № 8 (8). – С. 42-49.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/34899Стаття присвячена питанням сутності управлінської культури менеджерів та її впливу на успішність організацій в конкурентному середовищі. Проаналізовано понятійний апарат менеджменту, стосовно таких понять як "управлінська культура", "конкуренція", "конкурентоздатність". Досліджено теоретичні питання щодо змісту та структури культури управління, ознак сформованості управлінської культури, показників оцінки рівня розвитку культури управління, теорій конкурентних відносин, а також позитивних і негативних наслідків феномену конкуренції. Проаналізовано ключові особистісних якостей успішного конкурентоздатного керівника організації у дослідженнях науковців в сфері менеджменту та в контексті ціннісних орієнтацій українців. Обґрунтовано наявність такого аспекту управлінської культури, як вміння здійснювати цивілізовану конкурентну взаємодію. За результатами дослідження наукових праць запропоновано власне узагальнююче трактування терміну «управлінська культура», яке визначає напрямки її розвитку та оцінки. Акцентована відмінність управлінської культури окремого керівника та організації. За результатами дослідження розроблено структурно-логічну схему оцінки рівня управлінської культури менеджера в умовах глобалізації з урахуванням особистісних якостей менеджера та його відповідності вимогами міжкультурного середовища управління, яка оцінюється за показниками культурних вимірів Г. Хофстеде.The article is devoted to issues of the essence of managerial culture and its influence on the organizations success in a competitive environment. The conceptual apparatus of management is analyzed in relation to such concepts as "managerial culture", "competition", "competitiveness". Theoretical issues concerning the content and structure of the managerial culture, signs of its formation, indicators of the managerial culture development level, theories of competitive relations, as well as positive and negative consequences of the competition phenomenon are investigated. The study analyses the key personal qualities of successful competitive organization leader in researches of scientists in the field of management and in the context of Ukrainians’ value orientations. The existence of such an aspect of managerial culture as the ability to be engaged in civilized competitive interaction is substantiated. According to the results of research of scientific works, a proper generalization of the term "management culture" is proposed, which defines the directions for its development and evaluation. The distinction between managerial culture of an individual manager and organization is emphasized. According to the results of the study, the flow-chart for assessing the level of managerial culture of a chief in the conditions of globalization, considering the manager’s personal qualities and their compliance with the requirements of the cross-cultural management environment, which is evaluated according to the indicators of cultural dimensions by G. Hofstede, has been developed.ukменеджментуправлінська культураконкурентоздатністьглобалізаціяmanagementmanagerial culturecompetitivenessglobalizationУправлінська культура менеджерів як основа конкурентоздатності організацій в умовах глобалізаціїManagerial culture as the basis of organizations competitiveness in conditions of globalizationArticlehttps://orcid.org/0000-0002-1121-0674