Ліскін, Вячеслав Олегович2017-09-122017-09-122017Ліскін В. О. Технологія для автоматизації створення контенту систем комп’ютерного навчання / В. О. Ліскін // Вісник Нац. техн. ун-ту "ХПІ" : зб. наук. пр. Сер. : Механіко-технологічні системи та комплекси. – Харків : НТУ "ХПІ", 2017. – № 20 (1242). – С. 118-127.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/31174Проведено класифікацію систем комп’ютерного навчання. Досліджено поняття "онтологічного інжинірингу". Доведено актуальність розробки засобів автоматизації створення контенту. В роботі запропоновано метаонтологію навчальної дисципліни та модель тестового запитання. Модель тестового запитання дозволяє розробити алгоритми автоматичного генерування тестових запитань і контрольних робіт. Розроблену технологію узгоджено з таксономією Блюма та психологічними теоріями сприйняття навчального контенту. Експериментальне дослідження виявило кореляцію між розробленими методами автоматизованої перевірки знань з традиційними методами.In this article, a classification of e-learning systems has been conducted. The "ontological engineering" term is researched. The relevance of development of means for automatization of content creation is grounded with proof. This work proposes a metaontology of learning disciplines and the model for a test question. The metaontology of a learning disciplines is constituted of the didactic and content parts. The didactic part implements cross-subject connections, while the content part represents the knowledge of certain disciplines. The test question model allows developing algorithms for automatic generation of test and test questions.ukінформаційна технологіяелектронне навчаннядистанційне навчаннянавчальний контентбаза знаньe-learningdistance learningeducational contentТехнологія для автоматизації створення контенту систем комп’ютерного навчанняTechnology for automating the creation of content for computer training systemsArticle