Саппа, Ганна-Марія Миколаївна2014-05-042014-05-042012Саппа Г.-М. М. Професійне самовизначення учнівської молоді як процес: емпіричній аналіз / Г.-М. М. Саппа // Український соціум. – 2012. – № 2 (41). – С. 41-50.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/5848У статті аналізуються результати дослідження процесу професійного самовизначення учнівської молоді. Результатом процесу професійного самовизначення стають зміни в свідомості особистості щодо вибору сфери професійної діяльності, які ведуть особистість до формування її професійних інтересів, потреб і, в кінцевому рахунку, до свідомого вибору професії.In the article the analysis of results of research of process of professional self-determination of school’s young people is conducted. The condition of professional self-determination of school’s young people changes from a stage to a stage and represents the difficult formation inherent in the certain age period. Changes in consciousness of the person concerning a choice of sphere of professional work become result of process of professional self-determination. These changes pass gradually and during process conduct the person to formation of its professional interests, requirements, and, finally, to a conscious choice of professionukпрофесійна орієнтаціяпрофесійне самовизначеннястадії професійного самовизначенняprofessional orientationprofessional self-determinationstages of professional self-determinationПрофесійне самовизначення учнівської молоді як процес: емпіричній аналізProfessional self-determination os school’s young people as a process: the empirical analysisArticle