Білогуб, Олександр Віталійович2024-10-212024Білогуб О. В. Профілювання поверхні пальцевого отвору в бобишці поршня / О. В. Білогуб // Двигуни внутрішнього згоряння = Internal Combustion Engines. – 2024. – № 1. – С. 12-16https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/82552Мінімізація маси поршневого комплекту, що складається з трьох основних деталей – поршня, пальця і шатуна, пов’язана, в тому числі, і з можливістю зменшенням діаметра сталевого пальця. З іншого боку зменшення його діаметра неодмінно приводить до збільшення напружень в пальцевому отворі (ПО) поршня і можливому руйнуванню. Відомо, що зменшення маси поршневого комплекту від 5 до 20% призводить до підвищення вихідних параметрів ДВЗ – моменту та потужності 1% до 4,5%. Метою дослідження є визначенню можливості зниження напружень в ПО за рахунок профілювання його поверхні при зменшенні діаметра поршневого пальця. Minimization of the mass of the piston kit, which consists of three main parts - piston, pin and connecting rod, is connected, among other things, with the possibility of reducing the diameter of the steel pin. On the other hand, a decrease in its diameter inevitably leads to an increase in stresses in the piston pin hole (PPH) and possible destruction. It is known that reducing the mass of the piston set from 5 to 20% leads to an increase in the output parameters of the internal combustion engine - torque and power by 1% to 4.5%. The purpose of the study is to determine the possibility of reducing the stresses in the bearing due to the profiling of its surface while reducing the diameter of the piston pin.ukпальцевий отвірпрофільпластична деформаціянапруженняпоршеньcylinder headreliabilityinfluencing factorstemperature conditiontense stateПрофілювання поверхні пальцевого отвору в бобишці поршняProfiling the surface of the pin hole in the piston bodyArticledoi.org/10.20998/0419-8719.2024.1.02https://orcid.org/0000-0003-2801-2903