Костиря, Ірина ВалентинівнаФіліпенко, Лариса Володимірівна2022-01-142022-01-142021Костиря І. Лідерська позиція як компонент особистості майбутнього фахівця / І. Костиря, Л. Філіпенко // Теорія і практика управління соціальними системами. – 2021. – № 4. – С. 86-93.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/55631В статті розкрито поняття лідерської позиції майбутнього фахівця в контексті його зв’язків із особистісними якостями. Розглянуто останні дослідження, присвячені темі лідерської позиції. Уточнено, що лідерська позиція майбутнього фахівця представляє собою особистісне утворення, що включає в себе усвідомлення майбутнім фахівцем готовності до виконання ролі лідера та здатності до організаційного впливу на виробничий колектив, вона ґрунтується на лідерському потенціалі особистості й формується в процесі засвоєння лідерської ролі в різних життєвих ситуаціях, включаючи умови професійної сфери. Представлені результати дослідження лідерської позиції у майбутніх фахівців різних професійних спрямувань. Визначено, що більшість майбутніх фахівців характеризуються наявністю необхідних для розвитку лідерської позиції особистісних рис, але їхній досвід під час здобуття освіти не дає можливості приміряти на себе роль лідера, що чинить негативний вплив на їхню мотивацію розвитку лідерства.The article reveals the concept of leadership position of the future specialist in the context of his connections with personal qualities. The latest research on the topic of leadership is considered. It is specified that the leadership position of the future specialist is a personal education that includes awareness of the future specialist’s readiness to play the role of leader and ability to organizational influence on the production team, it is based on leadership potential and is formed in the process of mastering leadership in various life situations, including conditions of the professional sphere. The results of the study of the leadership position of future specialists in various professional fields are presented. It is determined that most future professionals are characterized by the presence of personal traits necessary for the development of leadership, but their experience in the process of education does not allow to try on the role of leader, which negatively affects their motivation to develop leadership.ukлідерстволідерська позиціямайбутні фахівціпрофесійна підготовказаклад вищої освітиleadershipleadership positionfuture specialistsprofessional traininginstitution of higher educationЛідерська позиція як компонент особистості майбутнього фахівцяLeadership position as a component of the personality of the future specialistArticledoi.org/10.20998/2078-7782.2021.4.09https://orcid.org/0000-0002-2967-4530https://orcid.org/0000-0002-3065-2929