Чайка, Тетяна Юріївна2018-07-042018-07-042011Чайка Т. Ю. ABC-аналіз у системі методів аналізу асортименту продукції роздрібних підприємств / Т. Ю. Чайка // Розвиток обліку та аудиту як основи інформаційно-аналітичної системи підприємства : кол. монографія / ред.: С. А. Мехович, В. О. Матросова, Н. Ю. Єршова. – Харків : НТУ "ХПІ", 2011. – Розд. 2.6. – С. 351-359.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/36952У процесі аналізу асортименту підприємства доцільно, поряд з іншими методами, використовувати також метод АВС-аналізу. АВС-аналіз є дієвим інструментом аналізу асортименту і виявлення внеску окремих товарних номенклатур у прибуток підприємства. Такий аналіз необхідний для удосконалення середньострокового планування діяльності підприємства. Перспективність упровадження ABC-методу аналізу асортименту підтверджується наступним. АВС-аналіз дозволяє переглянути структуру закупівель товарів. Результати АВС-аналізу можна використовувати як для визначення стратегії закупівель товарів, так і для формування їхніх оптимальних запасів на складі. Наприклад, для групи товарів з високою стабільною швидкістю продажів можлива висока точність прогнозу, що виключає необхідність у великих запасах на складі. Для групи товарів, швидкість продажів яких змінюється в залежності від сезону, доцільно періодичне формування запасів. Розширення асортименту спричиняє збільшення витрат і зменшення прибутку. У цих умовах використання АВС-аналізу дозволяє вибрати з усього різноманіття товарів тільки необхідні вашим покупцям.ukABC-аналізпринцип Паретоасортиментноменклатура товарнаABC-аналіз у системі методів аналізу асортименту продукції роздрібних підприємствBook chapterhttps://orcid.org/0000-0002-7622-3193