Протасов, Роман ВасильевичУстиненко, Александр Витальевич2016-11-222016-11-222010Протасов Р. В. Построение переходной кривой зубьев эволютных передач / Р. В. Протасов, А. В. Устиненко // Вестник Нац. техн. ун-та "ХПИ" : сб. науч. тр. Темат. вып. : Проблемы механического привода. – Харьков : НТУ "ХПИ", 2010. – № 27. – С. 148-153.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/24800Вживання перспективного эволютного зачеплення з опукло-увігнутим контактом дозволяє зменшити контактну напругу і габарити передачі. Але, зі зменшенням розмірів зубчастого колеса, збільшуються згінні напруги в зубцях передачі. Величина цієї напруги залежить від радіусу перехідної кривої. Отримані рівняння перехідної кривої дозволять будувати скінченно-елементні моделі зубців з метою аналізу їхньої НДС.Application perspective evolute gearing with convex-concave contact allows to decreasing contact stress and transmission gabarits. However, with decrease of gear sizes, bending stress in teeth is increase. These stresses depend on fillet curve radius. The gained equations of fillet curve will allow to build is teeth finite-element models for the purpose of the analysis their stress-strain state.ruзубчатые колесавыпукло-вогнутый контактизгибные напряжениязуб шестернипереходная криваяполюс зацеплениягабариты передачиинструментальная рейкаПостроение переходной кривой зубьев эволютных передачArticle