Брюханова, Наталія ОлександрівнаКорольова, Наталія Валеріївна2015-11-112015-11-112015Брюханова Н. О. Педагогічне моделювання: стан і тенденції розвитку / Н. О. Брюханова, Н. В. Корольова // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2015. – № 3. – С. 64-71.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/18044Статтю присвячено проблемі моделювання, під яким розуміється дослідження об'єктів пізнання на їх моделях, що є обов'язковим етапом у науково-методичних пошуках способів удосконалення дидактичних складників освітнього процесу. У свою чергу, модель – це схематичне представлення ключових характеристик педагогічних систем, процесів, ситуацій. Розглянуто також відмінні ознаки моделей взагалі та педагогічних моделей зокрема, їхні види й вимоги, яким повинні відповідати педагогічні моделі; відмінні ознаки та принципи педагогічного моделювання, підходи, які застосовуються у процесі педагогічного моделювання.The article deals with the modeling, which refers to the study of objects of knowledge on their models, which is a mandatory step in the scientific and methodical search for ways to improve the teaching components of the educational process. In turn, the model - is a schematic representation of the key characteristics of teaching systems, processes, situations. We also consider the characteristics of the models in general and teachers in particular models, their types and requirements to be met by the pedagogical model; features and principles of pedagogical modeling approaches that are used in the process of pedagogical modeling.ukвища технічна освітапрофесійна освітапрофесійна діяльністьсистема освітипедагогічні моделіпедагогічне моделюванняvocational educationprofessional activityeducation systemteaching modelteacher modelingПедагогічне моделювання: стан і тенденції розвиткуPedagogical modeling: status and trendsArticle