Boldyrev, Kyrylo2018-04-172018-04-172018Boldyrev K. Analysis of the existing curriculum of professional disciplines for professional psychologists: advantages and disadvantages / K. Boldyrev // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2018. – № 1. – С. 81-91.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35697The article analyzes and gives assessments to the disciplines of the existing programs of training a professional psychologist in higher educational institutions and provides the necessary list of tasks that must be achieved in the process of forming the professional competence of a psychologist in an institution of higher education. For the analysis of the degree of implementation of the main tasks of forming the professional competence of the psychologist the program of professional disciplines in the leading native universities are considered.У статті проаналізовано та надано оцінки дисциплінам існуючих програм підготовки професійного психолога у ВНЗ та сформовано необхідний перелік завдань, що мають бути досягнуті у процесі формування професійної компетентності психолога у ВНЗ. Для аналізу ступеню реалізації основних задач формування професійної компетентності психолога були взяті до розгляду програми з фахових дисциплін у провідних вітчизняних ВНЗ.engeneral psychologyage psychologypsychology pedagogicalpsychology of managementself-education of the personself-realization of the personpsychology of higher schoolзагальна психологіявікова психологіяпсихологія педагогічнапсихологія управліннясамовиховання особистостісамореалізація особистостіпсихологія вищої школиAnalysis of the existing curriculum of professional disciplines for professional psychologists: advantages and disadvantagesАналіз існуючих навчальних програм фахових дисциплін підготовки психологів: переваги та недолікиArticle