Zubkova, Alina BoleslavivnaMaihurova, D. S.2021-11-022021-11-022021Zubkova A. B. Business Modeling in the Strategic Management of International High-Tech Companies / A. B. Zubkova, D. S. Maihurova // Бізнес Інформ = Business Inform. – 2021. – № 9. – C. 224-235.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54707The article is aimed to analyze the concept of the business model within the frame of strategic management of a company and background its influence on Ukrainian high-tech companies. Taking into account the fact that the concept of business model has long been explored by international scholars, it becomes necessary to determine how it is used in the strategic management of Ukrainian high-tech companies. Through the carried out content analysis of strategic management definitions provided by different authors, the main elements are allocated, which most scientists focus on, namely: the process of strategy development, goal setting, analysis of the internal and external environment, and value creation. Value creation is a particularly important parameter of the high technology market since the life cycle of such goods is short. Based on these data, it has been decided to analyze 50 innovative companies of Ukraine and their business models based on the Business Model Canvas, developed by the Swiss business theorist Alexander Osterwalder. The results of a frequency analysis helped to determine that Ukrainian companies have four weak building blocks in business models: customer segments, customers relationships, key partners, and cost structure. It has been found that companies use their business models only as a marketing communications tool. But, unfortunately, without understanding the customers, cost structure, and partners for whom value is created, the strategic development of a company is impossible.Метою статті є аналіз концепції бізнес-моделі в рамках стратегічного управління підприємством та обґрунтування її впливу на українські високотехнологічні підприємства. Беручи до уваги те, що концепція бізнес-моделі досить давно досліджується зарубіжними науковцями, виникає необхідність визначити, яким чином вона використовується у стратегічному управлінні українськими високотехнологічними компаніями. Завдяки проведеному контент-аналізу визначень стратегічного управління, наданих різними авторами, було виділено основні елементи, на яких зосереджують увагу більшість науковців, а саме: процес розробки стратегії, постановка цілей, аналіз внутрішнього та зовнішнього середовища та створення цінності. Створення цінності є особливо важливим параметром ринку високих технологій, оскільки життєвий цикл таких товарів короткий. На підставі цих даних було вирішено провести аналіз 50 інноваційних компаній України та їх бізнес-моделей за метриками «Канви бізнес-моделі», яка була розроблена швейцарським теоретиком бізнесу Олександром Остервальдером. Результати дослідження частотного аналізу допомогли встановити, що українські компанії мають чотири слабкі структурні елементи бізнес-моделей: клієнти, відносини з клієнтами, ключові партнери та структура витрат. Було виявлено, що компанії використовують свої бізнес-моделі тільки як інструмент маркетингових комунікацій. Але, на жаль, без розуміння структури витрат, своїх клієнтів і партнерів, для яких створюється цінність, стратегічний розвиток компанії неможливий.enbusiness modelstrategic managementhigh-tech enterpriseshigh-tech companiesbusiness modelingstrategyvalue creationinternational businessmarketing communicationsbusiness managementбізнес-модельстратегічне управліннявисокотехнологічні підприємствабізнес-моделюваннястратегіястворення вартостіміжнародний бізнесмаркетингові комунікаціїBusiness Modelling in the Strategic Management of International High-Tech CompaniesБізнес-модель у стратегічному управлінні міжнародними високотехнологічними компаніямиArticledoi.org/10.32983/2222-4459-2021-9-224-235https://orcid.org/0000-0002-4478-181X