Степуріна, Світлана ОлександрівнаСергієнко, Олена АндріанівнаБілоцерківський, Олександр Борисович2017-12-272017-12-272017Stepurina S. O. Developing methods for forming brand strategy of higher educational institution / S. O. Stepurina, O. A. Sergienko, O. B. Bilotserkivskyi // World scientific extent : coll. of sci. art. – Agenda Publishing House, Coventry, United Kingdom, 2017. – P. 360-369. – Укр. мовою.https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/33617Статтю присвячено розробці та застосуванню методичних засобів щодо формування стратегії розвитку бренду ВНЗ, на підставі методів економетричного моделювання та кластерного аналізу, що дає змогу виявити найбільш впливові фактори формування лояльності споживачів освітніх послуг ВНЗ.The article is devoted to the development of some methodical approaches to formation of the brand development strategy of Universities, on the basis of econometric modeling and cluster analysis methods, which allow to identify the most influential factors for consumers loyalty formation of educational services of higher educational institutions.ukмаркетингова стратегіябрендпотенціал вищого навчального закладуmarketing strategybrandpotential of a higher educational establishmentDeveloping methods for forming brand strategy of higher educational institutionМетодичні засоби розробки стратегії формування бренду вищого навчального закладуArticlehttps://orcid.org/0000-0003-4707-7964https://orcid.org/0000-0002-9796-9218